اپل پس از مذاکره با تولیدکنندگان آسیایی قطعات گوشی تاشو و آزمایش نمونه سامسونگ به‌دلیل مقاومت پایین فناوری فعلی، تولید آیفون تاشو را متوقف کرد، البته توسعه آیپد مینی تاشو ادامه دارد.

هفته گذشته، گزارش‌هایی درباره توسعه یک آیفون تاشو مانند نسخه فلیپ سامسونگ منتشر شده بود. این گزارش نشان می‌داد اپل با تولیدکنندگان آسیایی برای تولید قطعه مذاکره کرده و درکنار آن توسعه آیپد تاشو را نیز در اولویت قرار داده است. اکنون و با گذشت تنها ۹ روز گزارش‌های جدیدی از وضعیت مذاکره اپل با تولیدکنندگان منتشر شده که نشان می‌دهد مذاکرات موفقیت‌آمیز نبوده و اپل باتوجه به شرایط تولید، پروژه آیفون تاشو را فعلا متوقف کرده است.

این گزارش از بلاگر چینی به‌نام Fixed Focus Digital در پلتفرم اختصاصی ویبو منتشر شده است. براین اساس اپل نگران مقاومت آیفون تاشو بود و پس از مذاکره به این نتیجه رسید که با تکنولوژی فعلی، امکان تولید آیفون تاشو که با استانداردهای مقاومت اپل همخوانی داشته باشد وجود ندارد. پس از آن اپل تصمیم گرفت برای دستیابی به محصول مورد نظر از نمونه‌های مشابه رقبا استفاده کند.

درحقیقت اپل چند گوشی تاشو از شرکت‌های مختلف از جمله سامسونگ خریداری کرده تا با مهندسی معکوس آنها بتواند نمونه باکیفیت‌تری تولید کند و حتی با نمایشگر سامسونگ یک نمونه هم تولید کرد. بااین حال نمونه تولید شده پس از چند روز آزمایش سنگین خراب شد تا اپل به‌صورت موقت، تولید آیفون تاشو را کنار بگذارد و منتظر تولید نمایشگرهای باکیفیت‌تر و مطابق با استانداردها بماند.

پیش از این مشخص شده بود که آیفون تاشو تا قبل از سال ۲۰۲۶ راهی بازار نمی‌شوند، اما با گزارش امروز توسعه آیفون تاشو باز هم به تاخیر افتاده تا طی چند سال آینده خبری از ورود غول کوپرتینویی به بازار گوشی‌های تاشو نباشد. البته همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، اپل درکنار این پروژه، ساخت آیپد تاشو با مقاومت فیزیکی پایین‌تر را شروع کرده و این پروژه متوقف نشده است. درحقیقت آیپد تاشو در جیب قرار نگرفته و به‌همین دلیل نیاز به سطح پایین‌تری از مقاومت دارد. علاوه‌بر آن ضخامت دستگاه هم بیشتر از آیفون تاشو است و بنابراین مقاومت بالاتری دارد.

پیش از این وب‌سایت The Elec گزارش داده بود که اپل می‌خواهد برای بیستمین سالگرد آیفون در سال ۲۰۲۷، اولین آیپد تاشو را به‌جای آیپد مینی ۸.۳ اینچی معرفی کند. بااین وجود شایعات به مرور زمان تغییر می‌کنند و احتمال دارد اطلاعات این گزارش هم در آینده تکذیب شوند. بنابراین در سایت علاالدین منتظر درز اطلاعات بیشتر باشید.

اخبار مرتبط: