یک گزارش تازه از یک منبع خبری نشان می‌دهد کارجویان در کشور ایالات متحده آمریکا به‌صورت روزانه رزومه‌ خودشان را برای کمپانی‌های بزرگ ارسال می‌کنند که دراین‌میان اپل با دریافت ۵۳ رزومه در جایگاه چهارم پس‌از مایکروسافت قرار دارد.

براساس آخرین داده‌ها، اپل یکی از پرطرفدارترین کمپانی‌های حا‌ل‌حاضر ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که مورد توجه کارجویان این کشور بزرگ است. البته باید به‌یاد داشته باشیم، طی ماه‌های اخیر در سال ۲۰۲۳ میلادی، بیشتر کمپانی‌های بزرگ مانند کوالکام، مایکروسافت، توییتر، آمازون و نتفلیکس کارمندان بسیاری را به‌دلیل کاهش رونق اقتصادی و عوامل دیگر اخراج کردند، اما بازهم کمپانی‌های یادشده به‌دلیل محبوبیت بسیار بالا متقاضیان زیادی را ترغیب می‌کند تا رزومه‌های کاری‌شان را ارسال کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

ازسوی‌دیگر، آمار و داده‌ها نشان می‌دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو به‌صورت روزانه بیشتر از ۵۰ رزومه دریافت می‌کند که باتوجه‌به مستندات در رده چهارم محبوب‌ترین شرکت در ایالات متحده فهرست می‌شود. همچنین مایکروسافت، آمازون و نتفلیکس با محبوبیت بیشتری به‌ترتیب در جایگاه سوم تا اول قرار می‌گیرند. در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر و نحوه جمع‌آوری اطلاعاتی کارجویان آمریکایی می‌پردازیم تا متوجه شویم پایه‌واساس گزارش موردبحث از کجا می‌آید.

موسسه تحقیقاتی و آماری Resume در ایالات متحده آمریکا اظهار کرد با پیگری آگهی‌های شغلی در شبکه اجتماعی لینکدین توانسته مقاله‌ای را منتشر کند که نشان‌دهنده علاقه کارجویان آمریکایی به مشاغلی دربخش‌‌های فناوری، مد، بانک‌داری، رستوران، انرژی و خرده‌فروشی است. همچنین وب‌سایت خبری AppleInsider در واکنش به این مقاله‌ اجتماعی می‌گوید آمار و ارقام براساس تعداد افراد و زمان آگهی‌های استخدام محاسبه‌ شده است؛ بنابراین هر فرصت شغلی که ۲۹ روز از اعتبار آن گذشته باشد، دراین آمار حذف شده است.

کمپانی محبوب آمریکایی برای کارجویان

بدین‌ترتیب، موسسه تحقیقاتی Resume موفق شد میانگین تعداد کارجویان را در روز محاسبه کند؛ اگرچه باید یادآور شویم این محاسبات و الگوها به‌هیچ‌عنوان معرف داده‌های واقعی نیستند، اما مبنایی را دراختیار ما قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانیم دریابیم کدام‌یک از کمپانی‌ها در ایالات متحده از محبوبیت‌ بیشتری برخوردار است. طبق این گزارش‌، درکمال تعجب باید گفت کارجویان درطول روز رزومه بیشتری را برای مایکروسافت درمقایسه‌با اپل ارسال می‌کنند؛ این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که این کمپانی امسال هزاران نفر را در نمایندگی‌های سراسر دنیا اخراج کرد، اما مدیرعامل اپل، تیم کوک، اعلام کرد اخراج کارمندان به‌عنوان آخرین راه‌حل برای فرار از مشکلات مالی انجام می‌شود.

باتوجه‌به صحبت‌های گذشته مدیرعامل اپل می‌توان دریافت این غول کوپرتینویی به معیشت کارمندانش اهمیت می‌دهد و برای آن‌ها ارزش قائل است. همچنین، تیم کوک، برای ادای احترام به زحمات کارمندان حدود ۴۰ درصد از دستمزدش را کاهش داد تا نشان دهد دریافتی مشابه مهندسان و تیم تحقیقاتی این کمپانی بزرگ دارد. موسسه تحقیقاتی Resume در ادامه مقاله ذکر کرد حدود ۱۰۰۰ شرکت حوزه فناوری آمریکایی از سال گذشته تا به‌امروز 164411 نفر را اخراج کردند تا بتوانند تراز مالی بهبود بخشند، اما باید گفت به‌دلیل تورم جهانی شاید تا سال‌های آینده این امر محقق نشود.

درنهایت با اشاره کلی به آمار باید بگوییم نتفلیکس با میانگین 84.87 رزومه در روز جایگاه نخست را دراختیار دارد؛ سپس آمازون با ۷۳.۲۵، مایکروسافت با 57.90 و اپل با 53.74 میانگین آماری دریافت رزومه ازسوی کارجویان در جایگاه دوم تا چهارم قرار می‌گیرند. همچنین، باید گفت کمپانی متا باوجود اخراح هزاران کارمند درسال ۲۰۲۳، با دریافت میانگین 52.42 رزومه در روز جایگاه پنجم را تصاحب کرده است. اگر قصد خواندن کل مطلب را دارید می‌توانید با کلیک روی این لینک وارد وب‌سایت آماری Resume شوید.

اخبار مرتبط: