شایعات خبر از احتمال تاخیر آیپد تاشوی اپل می‌دهند که ظاهراً مدتی است در دست ساخت بوده اما این غول آمریکایی، نیاز به کار بیشتر برای تحویل تجربه‌ای منحصر به‌فرد دارد.

شرکت اپل همیشه بر روی دستگاهی خلاقانه کار می‌کند و در حال حاضر نیز برنامه‌هایی ویژه برای آینده در نظر دارد. یکی از این طرح‌ها، نسخه‌ای بسیار باریک از آیفون 17 است و طرحی دیگر، ورود به بازار گوشی‌های تاشو و ساخت یک آیفون یا آیپد از این نوع است. در ابتدا قرار بود این دستگاه تاشو، در سال 2025 منتشر شود اما به‌دلیل مشکلاتی در تولید، شاهد تاخیر آیپد تاشوی اپل تا سال 2026 هستیم.

تحلیل‌گری به نام Jeff Pu در گزارش خود عنوان که اولین آیپد تاشوی شرکت اپل نه در سال 2025 بلکه در سال 2026 عرضه خواهد شد و این تاخیر، عمدتا به‌خاطر وجود مشکلاتی در طراحی و تولید این دستگاه است. این تحلیل‌گر باور دارد عرضه آیفون 17 همراه با نسخه کامل Apple Intelligence می‌تواند فروش این سری گوشی را خصوصا در بازار چین، با افزایشی قابل توجه مواجه کند. به‌نظر می‌رسد مشکلاتی که در تولید این تاشو وجود دارد، دلیل تاخیر آیپد تاشوی اپل باشد و به این زودی‌ها شاهد عرضه این دستگاه قدرتمند نخواهیم بود.

همانطور که ذکر شد، ممکن است پشت این تاخیر دلایل متعددی وجود داشته باشد که هر کدام به‌نوعی منطقی هستند. یکی از این دلایل، عدم پیشرفت قابل توجه تکنولوژی، خصوصاً در حوزه گوشی‌های تاشو است که باعث شده اپل به فکر تاخیر بیفتد. در حال حاضر، تکنولوژی ساخت لولاها که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی تاشو است، آزمایشی بوده و تکمیل نشده پس اپل شاید منتظر تکمیل شدن این تکنولوژی است. علاوه‌بر آن، احتمالا قطعات لازم برای این آیپد در بازار کم باشد که در نهایت باعث می‌شود قیمت خود دستگاه افزایش یابد که پیشتر چنین چیزی را در هدست ویژن پرو شاهد بودیم.

بسیاری باور دارند که در ابتدا شاهد عرضه یک آیفون تاشو خواهیم بود و سپس اپل از مشکلات احتمالی آن درس می‌گیرد و به سراغ ساخت دستگاه تاشوی بزرگ‌تری چون یک آیپد می‌رود. احتمال می‌رود این دستگاه بزرگ‌تر یک آیپد یا ترکیبی از آیپد و مک باشد که صفحه نمایشی برابر با 20.3 اینچ داشته و اولین دستگاه این شرکت باشد که ترکیبی از سیستم عامل‌های iPadOS و macOS را به کاربران ارائه می‌دهد. در زمینه آیفون تاشو نیز برخی شایعات ادعا دارند که اپل، راه سامسونگ را در پیش خواهد گرفت و یک دستگاه فلیپ و یک دستگاه فولد را تولید و عرضه خواهد کرد. در هر حال، این اطلاعات شایعاتی بیش نیستند و بهتر است بر روی آنان حساب باز نکنید. برای الان، اطلاعات کمی در مورد تاشوهای اپل وجود دارد و به احتمال زیاد، برای دریافت اخباری معتبر و جدید، باید زمان زیادی منتظر بمانیم تا بالاخره اپل سکوتش را در برابر این شایعات بشکند.