تعداد فزاینده‌ای از کاربران آیفون 14 پرو گزراش داده‌اند که نمایشگر گوشی آن‌ها در هنگام بوت کردن یا باز کردن قفل دستگاه، با مشکل مواجه می‌شود. باگ نمایشگر آیفون 14 پرو به این صورت است که چند خط افقی سبز و زرد روی صفحه‌نمایش ظاهر، و کمی بعد ناپدید می‌شوند.

این باگ خلل جدی به تجربه کاربری وارد نمی‌کند و اصولا آنقدر کوتاه است که خیلی از افراد اصلا متوجه آن نمی‌شوند، اما به هر صورت یک باگ است که باید برطرف شود. چراکه وجود کوچک‌ترین باگ‌ها نیز برای کمپانی به حساسیت اپل که مانور زیادی روی کیفیت محصولات خود می‌دهد و قیمت‌های گزافی را هم در ازای آن‌ها طلب می‌کند، می‌تواند گران تمام شود.

مدتی از اولین دفعاتی که چنین گزارش‌هایی شنیده شده بود می‌گذرد، اما اپل حالا تصمیم گرفته بالاخره وجود این مشکل را بپذیرد. این کمپانی با قبول وجود این باگ اعلام کرده که مشکل خوشبختانه به بخش نرم‌افزاری دستگاه‌ها مربوط است و کاربران نیازی ندارند که گوشی خود را برای تعویض یا تعمیر به کارخانه پس بفرستند.

اپل قول داده تا با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری جدید این مشکل را برطرف کند. انتظار داریم که این به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری در قالب یک بسته کوچک، یا همراه با سیستم عامل آپدیت شده iOS 16.3 عرضه شود. iOS 16.3 در حال حاضر توسط اپل و کاربران ویژه نسخه‌های آزمایشی، مراحل تست و آزمایش را پشت سر می‌گذارد.

شایان ذکر است که واکنش اپل به وجود این باگ نرم‌افزاری رسمی نبوده و تنها در یادداشت‌های یکی از افراد داخلی شرکت دیده شده است. ماه گذشته بود که وجود این باگ اعلام شد، بنابراین باید بگوییم که اپل تقریبا توانسته به سرعت به آن پاسخ دهد. تنها کاری که در حال حاضر از دستمان برمی‌آید این است که امیدوار باشیم آپدیت نرم‌افزاری بعدی این باگ نمایشگر آیفون 14 پرو را برطرف نماید.

بررسی: بررسی آیفون ۱۴ پرو را که توسط تیم علاءالدین برایتان آماده شده است، حتما مطالعه کنید.