گزارش‌ها نشان می‌دهد معرفی نکردن نسخه جدید تبلت‌های آیپد در سال ۲۰۲۳ میلادی باعث افت درآمد بی‌سابقه برای اپل شد، اما به‌نظر می‌رسد ۲۰۲۴ یکی از بهترین سال‌ها برای این کمپانی و طرفدارانش باشد.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد کمپانی سال فوق‌العاده پرمشغله‌ای را تجربه خواهد کرد، چراکه باید دستگاه‌های مختلفی را با به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری معرفی کند؛ همچنین باید طی چند ماه آینده اولین عینک واقعیت ترکیبی جهان را با قابلیت‌های غیرقابل‌تصور در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کند. سپس، احتمالا شاهد رونمایی از نسل جدید تبلت‌های آیپد باشیم که در سال ۲۰۲۳ به‌دلایل زیادی هیچ‌گونه ارتقایی نیافتند؛ همین امر باعث افت درآمد بی‌سابقه برای غول کوپرتینو شد، اما به‌نظر می‌رسد تیم مدیریتی برنامه‌هایی دارد که افشاگران و تحلیلگران ازآن بی‌خبر هستند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد درآمد اپل از تبلت‌های آیپد به‌دلیل هیچ‌گونه ارتقا سخت‌افزاری جدید حدود ۱۰ درصد در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی کاهش یافت؛ حتی برخی کارشناسان اقتصادی براین‌باورند روند نزولی درآمدهای غول کوپرتینو ادامه خواهد داشت، مگراینکه نسل جدید آیپد با مشخصات سخت‌افزاری بهینه و قیمت رقابتی وارد بازار جهانی شود. همچنین، باید بگوییم برای اولین‌بار در ۱۲ سال گذشته اپل موفق به به‌روزرسانی تبلت‌های آیپد نشد، زیرا این دستگاه‌ها درمقایسه‌با تبلت‌های اندرویدی از قیمت بالا و مشخصات فنی متوسط برخوردار است؛ بنابر‌این، اپل باید چاره‌ای برای رقابت‌با همتایانش پیدا کند.

افت درآمد تبلت های اپل

پس‌از معرفی سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و سری 9، شایعات نشان می‌داد غول فناوری کوپرتینو قصد دارد سری جدید آیپد پرو‌ و آیپد ایر را به‌همراه آیپد مینی معرفی کند، اما با فرازونشیب‌های زیاد در افت درآمد سال ۲۰۲۳ کمپانی بزرگ اپل تصمیم گرفت محصولاتی بهتر را با مشخصات سخت‌افزاری بهینه روانه بازار کند تا فروش بالا جبران افت فروش ۱۰ درصدی را در سال گذشته بکند. ازسوی‌دیگر، دنیای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر روزگار خوشی را سپری نمی‌کند، اما اپل بلافاصله درتاریخ ۳۰ اکتبر با برگزاری مراسم Scary Fast نسل جدید مک‌بوک پرو را با خانواده تراشه M3 معرفی کرد که با استقبال زیادی همراه شد.

آمار سه‌ماهه چهارم 2023 مربوط به کاهش درآمد کلی اپل می‌شود، اما باتوجه‌به اطلاعات فروش تبلت‌های آیپد باید گفت این محصول طی چهار فصل متوالی در سال گذشته با کاهش فروش عجیبی روبه‌رو بوده و تنها 28.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که درمقایسه‌با سال 2022 حدود 3.5 درصد افت داشته است. کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری نبود نوآوری در طراحی و قابلیت‌های سخت‌افزاری را دلیل اصلی فروش پایین می‌دانند. به‌عبارتی‌دیگر، آن‌ها می‌گویند هم‌رده‌های اپل مانند گلکسی تب یا شیائومی پد ویژگی‌های بیشتری را عرضه می‌کنند.

همان‌طورکه گفته شد، اپل در سال‌جاری میلادی برنامه‌های زیادی برای محصولاتش دارد و انتظار می‌رود مدل‌های پرو در تمامی بخش‌ها مورد توجه کاربران قرار بگیرند. به‌عنوان‌مثال، آیپد پرو با نمایشگر OLED معرفی خواهد شد و این به‌روزرسانی میتواند به فروش آیپدها کمک شایانی بکند، چراکه هنوز از پنل‌های LCD یا mini-LED استفاده می‌کنند که فناوری‌های قدیمی به‌شمار می‌روند. همچنین، انتظار داریم فریم و شاسی آیپد پرو از طراحی کاملا جدید با ویژگی‌های بصری جذاب دردسترس کاربران قرار بگیرد که با تراشه M3 ترکیبی از قدرت و زیبایی را به‌نمایش خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط:

AMA