در مصاحبه‌ای اختصاصی، مدیران ارشد اپل به تشریح دلایل عدم عرضه ماشین‌حساب در iPad تا به امروز و همچنین جزئیات مربوط به فرایند توسعه برنامه جدید یادداشت‌های ریاضی پرداختند.

با عرضه iPadOS 18، اپل بالاخره به خواسته‌ چندین ساله کاربران پاسخ داد و برنامه ماشین‌حساب را برای آیپد ارائه کرد. اما اپل صرفاً قصد نداشت یک برنامه ماشین‌حساب ساده ارائه کند، بلکه می‌خواست بهترین برنامه این دسته را در بین تمام دستگاه‌هایش بسازد و از آنچه دیده‌ایم، قطعا به هدف خود رسیده است.

در مصاحبه‌ای با کریس لاولی، مدیران ارشد اپل به تشریح جزئیات دلایل عدم عرضه ماشین‌حساب در iPad و نحوه عملکرد ویژگی‌های جدید یادداشت‌های ریاضی و اسکریپت‌های هوشمند پرداخته‌اند. قابلیت‌جدید یادداشت‌های ریاضی به کاربران امکان می‌دهد تا نمادهای ریاضی را دست‌نویس کنند و اپلیکیشن قادر است به‌سرعت آن‌ها را حل کند و دستخط کاربر را تشخیص دهد. تی جوردن، مدیر محصول در سیستم‌های اپل، درباره دلایل عرضه برنامه ماشین‌حساب برای آیپد و نحوه عملکرد ویژگی یادداشت‌های ریاضی توضیح داده است.

وی اظهار کرد؛ ما می‌توانستیم به‌سادگی یک ماشین‌حساب ساده یا علمی را به آیپد بیاوریم، اما به‌جای‌آن، تصمیم گرفتیم نحوه انجام محاسبات ریاضی را با استفاده از یادداشت‌های ریاضی و ماشین‌حساب به کلی بازنگری کنیم. نتیجه کار تقریباً جادویی است. این ویژگی با ترکیب مدل‌های فوق‌العاده یادگیری ماشینی درون دستگاه که توسط جنی چن، مدیر مهندسی تجربیات ورودی اپل و تیمش توسعه یافته است و قدرت تراشه اپل سیلیکون، امکان نوشتن معادلات ریاضی مانند روی کاغذ و دریافت پاسخ به‌صورت خودکار را فراهم می‌کند.

ماشین حساب در iPad

مهندس ارشد اپل، جزئیات دیگری را نیز در مورد تجربیات کاربری به اشتراک گذاشت و توضیح داد که چگونه می‌توان با یک ضربه ساده نموداری را درج کرد و یادداشت‌های ریاضی آن را تشخیص داد.

یکی از نکات مهم این است که ما چگونه متوجه می‌شویم این معادله قابل‌رسم نمودار است. اگر دو متغیر تعریف نشده داشته باشیم، ابتدا از موتور تشخیص پیشرفته‌ای که در پس‌زمینه کار می‌کند استفاده می‌کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم آن را رسم کنیم یا خیر. سپس برای نمودارها، از تمام تجربیات و کارهایی که در طول سال‌ها روی API نمودارهای سوئیفت انجام داده‌ایم بهره می‌بریم. برخی از ویژگی‌های جذاب حاصل از این کار، انیمیشن‌های جالب و روان هستند که ظاهر زیبایی به آن می‌دهند. همچنین امکان حرکت روی نمودار برای مشاهده تغییرات مقدار با تغییر محور X وجود دارد.

از سوی دیگر، اسکریپت هوشمند در مقایسه با یادداشت‌های ریاضی ویژگی متفاوتی است، زیرا هدف آن بهبود دستخط شما هنگام یادداشت‌برداری است. این ویژگی با صاف کردن و یکدست کردن متن دست‌نویس شما هنگام نوشتن با اپل پنسیل این کار را انجام می‌دهد و قابلیت ویرایش متن را دارد.

iPadOS 18 به‌روزرسانی بزرگی است که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تغییرات جدید را برای همه مدل‌های iPad سازگار با این پلتفرم به ارمغان می‌آورد. این به‌روزرسانی در پاییز، احتمالاً در کنار سری جدید iPhone 16 منتشر خواهد شد. بااین‌حال، اپل برخی از ویژگی‌ها را مختص مدل‌های iPad Pro نگه داشته است که شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیز می‌شود. این ویژگی‌ها در زمان عرضه اولیه در دسترس نخواهند بود و اپل آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد کرد. ما به زودی جزئیات و راهنمای بیشتری درباره نحوه استفاده از این ویژگی‌ها ارائه خواهیم داد، پس منتظر بمانید.