کمپانی اپل برای خاص نشان دادن ابزارهای هوش مصنوعی خود مانع مخفف‌سازی واژه Apple intelligence شده و کارکنان این شرکت اصطلاح موردنظر را به‌صورت کامل تلفظ می‌کنند.

طی مراسم کنفرانس WWDC 2024 خبرنگاران چندین مرتبه از کارکنان اپل درمورد نحوه خلاصه‌سازی واژه Apple intelligence سوال کرده بودند که هربار با جواب مشابهی پیرامون اینکه اپل اینتلیجنس به‌صورت کامل تلفظ می‌شود و مخفف ندارد براین موضوع تاکید کردند که این کمپانی قصد دارد ابزارهای هوش مصنوعی‌اش را خاص جلوه دهد و برخلاف بقیه شرکت‌ها که از مخفف AI به‌عنوان پسوند برای محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خودشان استفاده می‌کنند مصرانه ازاین کار امتناع می‌کند.

ai apple

براین اساس Apple intelligence که درواقع بر پایه هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI به ارائه امکانات به کاربران این شرکت می‌پردازد نمی‌خواهد به هوش مصنوعی اشاره داشته باشد. اما باوجود این تعداد زیادی از کاربران بدون توجه به این سیاست، واژه موردنظر را به‌صورت مخفف به‌کار می‌برند. لازم به‌ذکر است که مدیران کمپانی موردنظر در جریان مراسم WWDC که اخیرا برگزار شد فقط سه بار از اصطلاح هوش مصنوعی استفاده کردند که دوبار برای ابزارهای هوش مصنوعی به‌کار رفته در گذشته در این شرکت و یک بار هم برای توصیف هوش مصنوعی سایر شرکت‌ها بوده است.

گفتنی است که اخیرا ایلان ماسک رئيس شرکت اسپیس ایکس و تسلا در یک موضع‌گیری جالب در شبکه ایکس، بخاطر همکاری شرکت اپل و OpenAI تهدید کرد که تمام کارکنانش را از استفاده از محصولات ساخت شرکت اپل منع می‌کند. ماسک اعلام کرده بود که این کمپانی بزرگ آمریکایی با این‌کار درواقع به نقض حریم خصوصی کاربرانش پرداخته و امنیت اطلاعات و داده‌های آنم‌ها را به‌خطر انداخته است. او گفت که شرکت اپل نمی‌تواند هوش مصنوعی خودش را بسازد اما برای حفظ امنیت داده‌های کاربران بعداز آن‌که اطلاعاتشان را دراختیار OpenAI قرار می‌دهد هیچ ایده‌ای ندارد. بااین حال هردو شرکت اپل و OpenAI تاکید کردند که حریم خصوصی کاربران را نقض نمی‌کنند.

اخبار مرتبط: ایلان ماسک اپل را به‌دلیل استفاده از هوش مصنوعی شرکت OpenAI تهدید کرد