هم اکنون ایسوس با سری زن‌بوک فولد (ZenBook Fold) تنها تولید کننده لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو است، اما به‌زودی اپل هم به این بازار رقابتی می‌پیوندد.

گزارش جدید حاکی از تلاش اپل برای توسعه لپ‌تاپ با صفحه نمایش تاشو است، بر این اساس با دیگر شرکت‌ها برای ساخت نمایشگر در حال رایزنی است.

پیشتر نیز اخباری در رابطه با ساخت مک‌بوک تاشو منتشر شده بود، حتی تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که اپل از تولیدکنندگان خواسته تا برای لپ‌تاپ جدید صفحه نمایش تاشو ۲۰ اینچی تولید کنند.

به نظر می‌رسد اپل همچنان برای تولید این نوع لپ تاپ مصمم است. بر اساس اطلاعات درز کرده، گفته می‌شود این لپ‌تاپ در حالت باز به صفحه نمایش کامل تبدیل می‌شود که به‌وسیله اتصال با کیبورد قابل استفاده است و درصورت نبود کیبورد می‌توان با تا کردن آن از کیبورد لمسی استفاده کرد.

لب-تاب-تاشو

با توجه به اینکه سامسونگ در بازار نمایشگرهای تاشو پیشرو است، احتمال همکاری اپل با سامسونگ بیشتر است، چرا که گزارش‌های دیگری منتشر شده که حکایت از سرمایه گذاری ۳.۱ میلیارد دلاری سامسونگ برای توسعه پنل‌های بزرگ اولد است. همچنین سامسونگ اقدام به همکاری با ال‌جی برای توسعه و تولید پنل‌های اولد لپ‌تاپ کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، صفحه نمایش‌های تاشو بزرگ بسیار بیشتر از مدل‌های کوچک‌تر تولید می‌شود که به‌نظر می‌رسد سود این مدل نمایشگرها بیشتر از نمایشگرهای کوچک است. البته تولید صفحه نمایش تاشو برای لپ تاپ هم با مشکلاتی مواجه است؛ مثلا تولید پنل‌های تاشو اولد در ابعاد بزرگ باعث کاهش تراکم پیکسلی می‌شود. با این‌حال بعید است تولیدکنندگان از این فرصت چشم پوشی کنند.

احتمالا اپل این مدل لپ تاپ را سال ۲۰۲۵ معرفی و سال ۲۰۲۶ آن را روانه بازار خواهد کرد.

اخبار مرتبط: