بر اساس جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، به‌نظر می‌رسد اپل در دوربین آیفون 17 پرو و پرو مکس، یکی از مشکلات بزرگ اخیرش را برطرف خواهد کرد.

چندی پیش شرکت اپل با موفقیت سری گوشی آیفون 16 را به بازار عرضه کرد که هدف آنان، ارائه تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از هوش مصنوعی و همچنین ارتقاهایی جزئی از لحاظ سخت‌افزاری بود. اخیراً رسانه DxOMark بررسی روی دوربین گوشی‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس انجام داده که نشان می‌دهد این دو پرچم‌دار اپل، در رقابت با برخی مدل‌های چینی، خصوصاً در زمینه دوربین‌های تله‌فوتو و حفظ جزئیات هنگام زوم کردن، عقب مانده‌اند. دلیل اصلی این مشکل، استفاده از لنز 12 مگاپیکسلی است که به محض زوم کردن کاربر، شروع به کاهش جزئیات تصویر می‌کند.

به‌تازگی، تحلیل‌گری به نام Jeff Pu دوباره ادعاهای قبلی خود در زمینه دوربین آیفون 17 پرو و پرو مکس را بازگو و به‌نوعی تایید کرده است. به باور وی، اپل در این دو گوشی قرار است از یک لنز 48 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین پریسکوپی تله‌فوتو استفاده کند و همچنین دوربین‌های سلفی را به 24 مگاپیکسل ارتقاء دهد. استفاده از دوربینی با رزولوشن بالا به‌عنوان تله‌فوتو، قطعاً می‌تواند جزئیات تصاویر را در زوم بیش از 5 برابر، به‌طرز واضحی افزایش دهد. دوربین سلفی در سری آیفون 16 نیز همچنان 12 مگاپیکسل است پس ارتقای آن به 24، قطعاً می‌تواند تصاویر بهتری برای کاربر به ثبت برساند.

دوربین آیفون 17 پرو

دوربین پریسکوپی تله‌فوتو، تنها تغییر در میان دوربین‌های نسل جدید آیفون خواهد بود زیرا به احتمال زیاد، لنز اصلی در این مدل نیز بدون تغییر خواهد ماند. این لنز در سری آیفون 15 پرو و پرو مکس نیز استفاده شده و به آیفون 16 نیز آمد. با این حال، باید ببینیم که در دوربین سری آیفون 17 پرو و پرو مکس چه تغییراتی اعمال خواهد شد زیرا اپل تصمیم گرفته برای افزایش کیفیت تصاویر، فقط متکی به پردازش نرم‌افزاری تصاویر باشد و خبری از ارتقای سخت‌افزاری لنز اصلی دوربین نیست.

این تحلیل‌گر باور دارد که دوربین آیفون 17 پرو و پرو مکس نباید تنها تغییر بزرگ این دو پرچم‌دار باشد بلکه اپل باید حافظه رم را نیز از 8 گیگابایت به 12 گیگابایت ارتقاء دهد تا بهتر بتواند از پس پردازش تسک‌های پیچیده هوش مصنوعی بربیاید. همانطور که می‌دانید، همه نسخه‌های سری آیفون 16 حداقل از 8 گیگابایت رم بهره می‌برند زیرا این مقدار رم برای پردازش هوش مصنوعی Apple Intelligence موردنیاز است. در سری آیفون 15، نسخه‌های عادی از حداقل 6 گیگابایت رم بهره می‌بردند.

یکی دیگر از باورهای این تحلیل‌گر این است که آیفون 17 پرو مکس قرار است قسمت دینامیک آیلند بسیار باریک‌تری داشته باشد و از تکنولوژی جدیدی برای فیس آی‌دی استفاده شود که اجازه کاهش اندازه این بخش را به این غول آمریکایی بدهد. اگر این مسئله رنگی از حقیقت داشته باشد، سری آیفون 17 تبدیل به اولین دستگاهی خواهد شد که تغییری در بخش دینامیک آیلند اعمال می‌کند. این بخش در مدل آیفون 14 پرو در سال 2022 رونمایی شده و از آن زمان تا به امروز، دست‌نخورده باقی مانده است.