به‌نقل از یک منبع معتبر خبری، مدیرعامل اپل می‌گوید علاقه‌ای به‌ همکاری با کمپانی ماسیمو نداریم و کاربران بدون‌شک دلایلی دیگری برای خرید ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ به‌جز قابلیت کنترل اکسیژن خون دارند.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل برای تولید ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 از قابلیت کنترل اکسیژن خون استفاده کرد که با شکایت شرکت فناوری پزشکی ماسیمو مواجه شد؛ سپس کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا و دادگاه منطقه فدرال رای به ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 دادند، اما اپل توانست با نفوذی که دارد برای غیرفعال‌سازی ویژگی یادشده زمان بخرد و آن را با یک آپدیت نرم‌افزاری حذف کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به اخبار و شایعات، به‌نظر می‌رسد مدیرعامل ایرانی ماسیمو، جو کیانی، علاقه بسیار زیادی به‌ همکاری با اپل دارد و بارها در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در‌صورت تمایل اپل حاضر به‌فروش پتنت قابلیت کنترل اکسیژن خون است. باوجوداین، تیم کوک بیان کرد مهندسان کوپرتینو برنامه‌های دیگری دارند و قصد خرید پتنت مذکور به‌قیمت گزاف را ندارند؛ همچنین، وی اشاره کرد کاربران بی‌شک دلایل زیادی برای خرید ساعت‌های هوشمند اپل دارند و اکسیمتری تنها بخش کوچکی از آن بود.

تیم کوک در مصاحبه مطبوعاتی با نشریه CNBC تصمیم کمپانی اپل درخصوص ممنوعیت فروش اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 در ایالات متحده آمریکا بیان کرد و مدعی شد برنامه‌ای برای رسیدن به توافق‌های دوطرفه با ماسیمو و جو کیانی نداریم. در ادامه صحبت‌ها، کوک به اشاره کرد کاربران به جذابیت‌ها و سایر ویژگی‌های گجت پوشیدنی اپل فکر می‌کنند و باور دارد هزینه 100 میلیون دلاری مدیرعامل ایرانی برای شکایت از اپل بی‌مورد بوده‌است.

درحال‌حاضر، با رای دادگاه تجدیدنظر منطقه فدرال ایالات متحده آمریکا حکم ممنوعیت فروش اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 برداشته شد و غول فناوری ساکن کوپرتینو می‌تواند گجت‌های نسل جدیدش را پس‌از ارائه آپدیت نرم‌افزاری و غیرفعال‌سازی قابلیت کنترل اکسیژن خون به فروش برساند. البته گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل باید مبلغ قابل‌توجهی را به‌عنوان نقض پتنت به ماسیمو بپردازد؛ اخبار اشاره‌ای به مبلغ جریمه ندارد، اما به‌نظر می‌رسد بیشتر از یک میلیارد دلار خواهد بود.

جهت یادآوری باید بگوییم ماسیمو در سال‌های 2006 و 2014 دو پرونده مشابه را مدیریت کرد و توانست به‌ترتیب 300 میلیون و 800 میلیون دلار غرامت دریافت کند. بنابراین، با اعتماد به‌نفس به جنگ با اپل رفتند، اما غول 3 تریلیون دلاری به‌عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان کمی با رقبای قبلی تفاوت دارد. همچنین، ممنوعیت فروش ازسوی دادگاه و کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا محدود به این کشور بود و در سایر مناطق فروش ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ مانند گذشته ادامه داشت.

اخبار مرتبط: