شرکت ژاپنی تولیدات الکترونیکی TDK که برای اپل باتری می‌سازد، ادعا دارد توانسته به موفقیتی چشم‌گیر در خلق باتری‌های نسل جدید برسد. این بدین معناست که بالاخره باتری‌های شرکت اپل کاراتر و قدرتمندتر خواهند شد.

باتری‌های جدید این شرکت ژاپنی CeraCharge نام داشته و از ماده جدیدی در ساخت آنان استفاده شده است. تراکم انرژی این باتری جدید، هزار وات ساعت بر لیتر خواهد بود که 100 برابر مدل‌های موجود در بازار است. البته در نظر داشته باشید که این آمار از مقایسه باتری‌های جدید با ساخته‌های قبلی خود شرکت TDK به دست آمده و مقایسه‌ای با رقبا صورت نگرفته است. پس اعداد اعلام شده شاید به صورت دقیق بیانگر پیشرفت این باتری‌ها نباشد.

باتری‌های جدید TDK قرار است جایگزینی برای مدل‌های سکه‌ای باشند که در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند و ایرپادها استفاده می‌شوند. به گفته سازنده، تکنولوژی جدید باتری در دستگاه‌های کوچک انقلابی خواهد بود و پیشرفتی بسیار بزرگ به حساب می‌آید. با این حال، این باتری‌ها فقط به چنین دستگاه‌هایی محدود بوده و نمی‌توان آن را در مقیاس‌های بزرگ‌تری مانند خودروهای برقی استفاده کرد.

باتری‌های شرکت اپل که حال قرار است از نوع باتری جامد باشند، یک سر و گردن بالاتر از مدل‌های لیتیوم یونی حال حاضر بازار خواهند بود. این باتری‌ها انرژی بیشتری در خود ذخیره کرده، از الکترولیت‌های جامد استفاده می‌کنند و به همین دلیل احتمال آتش گرفتن‌شان نیاز بسیار کاهش یافته است. این بدین معناست که وزن آنان نیز قرار است کاهش قابل‌توجهی داشته باشد و در عین حال، سرعت شارژ شدنشان به طرز شگفت‌انگیزی بالا برود.

مسئله استفاده از باتری‌های جامد نیاز به کار و بررسی بیشتری دارد و مانند هر تکنولوژی جدیدی که تازه به بازار آمده، هنوز سال‌ها با استفاده گسترده فاصله دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که باعث به تاخیر افتادن عرضه عمومی این تکنولوژی‌ها می‌شود، ناتوانی شرکت‌ها در تولید انبوه‌شان به دلیل هزینه‌های بالا است.

در دنیای خودروهای برقی، شرکت تویوتا اعلام کرد که به تکنولوژی ساخت باتری دست یافته که می‌تواند به راحتی 1448 کیلومتر را تنها با یک بار شارژ شدن طی کند. در دنیای باتری‌های بسیار کوچک‌تر نیز شرکت TDK ادعا دارد که از ماده‌ای سرامیکی و الکترولیت‌های جامد اکسیدی استفاده کرده است تا باتری‌هایی کاراتر و بهتر خلق کند.

باتری‌های شرکت اپل که به دست TDK ساخته می‌شوند تا به این لحظه از همان تکنولوژی قدیمی استفاده می‌کنند. این شرکت اعلام کرد که باتری‌های جدید به دلیل ساختار سرامیکی که دارند، اگر در هر اندازه‌ای بزرگ‌تر از یک سکه ساخته شوند، بسیار شکننده خواهند بود. این بدین معناست که حتی نمی‌توان از آنان در یک گوشی هوشمند نیز استفاده کرد!