گزارش‌ها نشان می‌دهد پروژه توسعه آیفون تاشو ادامه دارد و کمپانی اپل برای پیش‌برد اهدافش مهندسان ارشد عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را برای سرعت بخشیدن به این پروسه منصوب کرده‌است.

طی هفته‌های گذشته، اخبار و شایعات زیادی درخصوص آیفون تاشو به‌گوش رسید و توانست در مدت‌زمان کمی با بازتاب‌ رسانه‌ای فراوانی روبه‌رو شود؛ بااین‌حال، یک منبع خبری اعلام کرد کمپانی اپل به‌دلیل مشکلات فنی توسعه این دستگاه هوشمند نسل جدید را متوقف کرده‌است. اکنون، یک منبع خبری جدید کره‌ای با انتشار مقاله‌ای مدعی شد غول کوپرتینو توسعه آیفون تاشو را با قدرت ادامه می‌دهد و از تمامی مهندسان ارشد عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو برای ساخت آن استفاده می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

وب‌سایت کره‌ای Alpha Biz، به‌نقل از یک منبع داخلی اپل، اعلام کرد این کمپانی بزرگ آمریکایی باجدیت بالایی روی توسعه آیفون تاشو کار می‌کند؛ همچنین، این منبع ناشناس از جدول تخمینی برای زمان معرفی آیفون تاشو رونمایی کرد که نشان می‌دهد سال‌ 2025 میلادی شاهد حضور آن در بازار جهانی خواهیم بود. باوجود منصوب مهندسان و طراحان ارشد عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو برای تولید این دستگاه هوشمند به‌نظر می‌رسد نسل اول آن از چند ایراد جزئی سخت‌افزاری برخوردار باشد که در سری‌های بعدی برطرف خواهد شد.

iphone

باتوجه‌به عرضه نسل دوم عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو برای 18 ماه آینده، مهندسان ارشد این گجت پوشیدنی زمان مناسبی برای توسعه آیفون تاشو خواهند داشت؛ همچنین، افشاگری‌های پیشین حکایت از ساخت دو مدل آیفون تاشو توسط غول فناوری ساکن کوپرتینو دارد. درحال‌حاضر، نگرانی‌ها درخصوص قیمت و دوام گوشی تاشدنی اپل درمقایسه‌با سایر محصولات موجود در بازار است، چراکه صفحه‌نمایش‌های تاشو مقاومت پایینی دارند و این اولین تجربه اپل برای ورود به‌دنیای تاشوها خواهد بود که می‌تواند با شکست مواجه شود.

آخرین اطلاعات نشان می‌دهد اپل قصد تولید 50 میلیون نسخه گوشی آیفون تاشو برای عرضه در بازار جهانی دارد؛ البته موانع بسیار بزرگی در مراحل مختلف توسعه قرار دارد که اپل باید تمامی آن‌ها را برطرف کند؛ درغیراین‌صورت، برنامه‌ها برای ورود به‌دنیای تاشو لغو می‌شود. روز گذشته، اخباری درخصوص کسب گواهینامه MIL-STD 810G از وزرات دفاع ایالات متحده آمریکا توسط کمپانی سامسونگ برای یک نمایشگر 7 اینچی منتشر شد که نشان می‌دهد اپل می‌خواهد از این پنل برای آيفون تاشو استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد ازجمله نگرانی‌های اپل برای تولید و عرضه آیفون تاشو قیمت نهایی بسیار بالا با حاشیه سود بسیار پایین باشد که می‌تواند باعث کاهش سودآوری و درآمدهای سالانه این کمپانی شود. درحال‌حاضر، تولید آیفون 15 پرو مکس برای اپل تقریبا 500 دلار تمام می‌شود، اما از کاربران 1199 دلار دریافت می‌کند که تقریبا نشان‌دهنده سود 120 درصدی غول کوپرتینو در بازار جهانی برای فروش هریک از گوشی‌های آيفون 15 پرو مکس و سایر مدل‌های این نسل است. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری درخصوص آیفون تاشو وجود ندارد، اما درصورت انتشار اخبار تازه آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: