هر ساله اپل در خرداد ماه کنفرانس مخصوص توسعه دهنده‌های خود را برگزار می‌کند. محوریت اصلی این رویداد بیشتر معرفی نرم افزارهای این شرکت است و کاربران در این رویداد با نسخه جدید سیستم عامل این شرکت برای دستگاه‌های مختلف آشنا می‌شوند. اکنون اپل تاریخ رویداد WWDC 2023 را اعلام کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین سیستم عاملی که خیلی از کاربران منتظر به‌روزرسانی جدید آن هستند، سیستم عامل iOS است. طبق سنت هر ساله اپل در این رویداد از نسل جدید iOS رونمایی خواهد کرد و امسال نیز باید منتظر iOS 17 باشیم.

اعلام تاریخ رویداد WWDC 2023 دیشب انجام شد. طبق اعلام اپل این رویداد در دوشنبه، ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. البته این تاریخ مربوط به کنفرانس اصلی است که اپل درون آن سیستم عامل‌های جدید خود را معرفی می‌کند و رویداد تا جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

اپل این رویداد را هم به صورت مجازی و آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار خواهد کرد. از این رو توسعه دهنده‌ها در صورت تمایل می‌توانند برای مشاهده کنفرانس اصلی به صورت حضوری نیز در اپل پارک حضور یابند. البته ظرفیت شرکت حضوری در رویداد محدود است.

عرضه iOS 17 در رویداد WWDC23 اپل

Susan Prescott که یکی از معاونان اپل است در واکنش به این اعلام تاریخ گفته است که WWDC 2023 بزرگ‌ترین و هیجان انگیز ترین رویداد ما خواهد بود و ما (از شوق زیاد) نمی‌توانیم منتظر فرا رسیدن این رویداد باشیم.

علاوه بر iOS 17، ما انتظار داریم که اپل در این رویداد از نسخه جدید سیستم عامل‌های iPadOS، WatchOS، MacOS و tvOS رونمایی کند. همچنین طبق شایعات ممکن است اپل در این رویداد از اولین نسل هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کند. چراکه پیش‌تر نیز نسل اول هدست واقعیت مجازی اپل به مدیران ارشد این شرکت نشان داده شده بود و گزارش‌های منتشر شده نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

البته ممکن است ما صرفاً در این رویداد طراحی ظاهری این محصول را شاهد باشیم و اپل به توضیح سیستم عامل این دستگاه بپردازد.

نظر شما درباره رویداد WWDC 2023 چیست؟ به نظر شما در این رویداد شاهد غافلگیری جدیدی از اپل خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.