اپل در کنفرانس WWDC 2023 تایید کرد که بزرگترین و قدرتمندترین دسکتاپ این شرکت یعنی مک پرو ۲۰۲۳ چندین ارتقا را دریافت خواهد کرد.

مک پرو جدید طرحی مانند نسخه اینتل ۲۰۱۹ دارد، اما شاهد تغییرات سخت‌افزاری گسترده‌ای هستیم که مهم‌ترین آن تراشه اختصاصی M2 Ultra اپل است. همچنین این دستگاه به شش شیار PCIe نسل ۴ و هشت درگاه تاندربولت داخلی مجهز شده است. تراشه M2 اولترا با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و ۱۹۲ گیگابایت حافظه پیکربندی می‌شود. اپل ادعا می‌کند مک پرو ۲۰۲۳ حداقل از ۳ برابر سرعت پردازشی بیشتر از نسل قبلی برخوردار است.

تراشه M2 Ultra

تراشه M2 اولترا دارای پردازنده ۲۴ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای است که ۳۰ درصد سریع‌تر از M1 اولترا است. این تراشه بر اساس فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده و پهنای باند حافظه M2 Max را تا ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند و از ۵۰ درصد حافظه بیشتر نسبت به تراشه M1 اولترا برخوردار است.

همانطور که گفتیم مک پرو همچنین دارای هشت درگاه داخلی تاندربولت نسل ۴ خواهد بود که شش عدد پشت کیس و دو عدد بالای کیس قرار می‌گیرد. مانند مک استودیو، مک پرو ۲۰۲۳ تا شش صفحه‌نمایش XDR را پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای اتصال Wi-Fi 6E و پشتیبانی بلوتوث 5.3 برای جدیدترین لوازم جانبی است. مک پرو دارای سه درگاه USB-A، دو درگاه HDMI با پهنای باند بیشتر است که تا رزولوشن 8K و نرخ تصویربرداری ۲۴۰ هرتزی را پشتیبانی می‌کنند. همچنین دو درگاه اترنت ۱۰ گیگابایتی دارد و از اپل جک هدفون نیز بهره می‌برد.

مک پرو ۲۰۲۳ از هفته آینده با پیکربندی‌های مختلف در کنار لوازم‌ جانبی با قیمت پایه ۶۹۹۹ دلار برای خرید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره مک پرو با تراشه M2 اولترا چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط‌: معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل