شایعات تایید می‌کند اپل و گوگل برای ساخت سری آیفون 16 پرو و پیکسل 9 از نمایشگر فوق‌العاده پیشرفته M14 سامسونگ استفاده خواهند کرد.

براساس آخرین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد نمایشگر فوق‌پیشرفته M14 سامسونگ برای ساخت پرچمداران سری آیفون 16 پرو و پیکسل 9 توسط اپل و گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین آخرین اخبار می‌گوید دو غول آمریکایی برای خرید ظرفیت پنل سامسونگ با یک‌دیگر رقابت سختی دارند و در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود که کدام‌یک ازآن‌ها پیروز خواهد شد.

گفته می‌شود سامسونگ پنل‌های OLED را برای هر چهار مدل آیفون 16 عرضه می‌کند، اما با همه نسخه‌ها به‌طور یکسان رفتار نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت کره‌ای The Elec می‌گوید اپل از صفحه‌نمایش‌های LTPO باکیفیت بالاتر برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس استفاده خواهد کرد که برپایه فناوری M14 توسعه می‌یابند.

OLED Display

برای آگاهیش بیشتر کاربران باید بگوییم حرف «M» به مجموعه‌ای از مواد اطلاق می‌شود که سامسونگ در صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند؛ ازسوی‌دیگر، هرچه عدد بالاتر باشد، کیفیت آن مواد بهتر است و بهترین عملکرد پنل را از نظر روشنایی کلی و طول عمر ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود گوگل با استفاده از پنل‌های M14 مشابه در خانواده آینده پیکسل 9 قصد رقابت‌با اپل را درسرمی‌پروراند، اما نکته دیگری نیز وجود دارد که باعث غافل‌گیری کارشناسان می‌شود. طبق گزارش نشریه کره‌ای، این فناوری در تمام مدل‌های رده بالای این گوگل استفاده می‌شود کع شامل پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو XL خواهد شد. در خصوص آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، گفته می‌شود که اپل به پنل‌های M12 نسل قبلی پایبند می‌ماند که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید است.

علاوه‌براین، کمپانی گوگل درتاریخ 23 مردادماه با برگزاری رویداد Made by Google قصد دارد از گوشی‌های سری پیکسل 9 رونمایی کند که به‌عنوان یک مزیت فوق‌العاده خوب برای غول آمریکایی محسوب می‌شود. درحقیقت، خریداران و منتقدان فرصت نقد و بررسی نمایشگر M14 سامسونگ را روی پیکسل 9 خواهند داشت و اپل نیز می‌تواند قابلیت‌های سخت‌افزاری آن‌را به‌چشم ببیند.