گزارش‌ها نشان می‌دهد دو کمپانی اپل و آمازون برای حذف پیام‌های تبلیغات یا پیشنهادی در صفحه محصولات همکاری جدیدی را شروع می‌کنند تا نزدیک‌ترین رقبای غول کوپرتینو از دایره رقابت بیرون روند.

همان‌طورکه می‌دانید، وب‌سایت آمازون فهرست بلندبالایی از محصولات اپل دارد که شامل آیفون، آیپد، مک‌بوک و آی‌مک می‌شود که کاربران با مواجهه به‌آن‌ها می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از بهترین و معتبرترین فروشندگان محصولات موردنیازشان را خریداری کنند؛ باوجوداین، متاسفانه سرویس خریدوفروش این وب‌سایت بزرگ و جهانی به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران فعال نیست و کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته اصل مطلب درمتن این خبر آن است که کمپانی اپل در توافقی با آمازون تمام پیام‌های تبلیغاتی و پیشنهادهای خرید از سایر کمپانی‌ها را حذف می‌کند.

براساس گزارش‌ وب‌سایت خبری Insider، اپل و آمازون با یک‌دیگر وارد همکاری دوجانبه می‌شوند تا غول فناوری کوپرتینو بتواند به‌موجب آن نمایش محصولات یا تبلیغات سایر رقبای نزدیکش مانند سامسونگ و شیائومی را حذف کند. به‌عنوان‌مثال، تصویر زیر آیفون ۱۵ پرو را نشان می‌دهد که به‌غیر محصول اصلی اپل و مشخصات سخت‌افزاری، هیچ‌چیز دیگری در این صفحه نشان داده نمی‌شود. اما برای سایر صفحات، مانند فهرست محصولات سامسونگ، به‌صورت کاملا واضح پیشنهاداتی از دیگر کمپانی‌های رقیب مانند شیائومی و اپل به‌چشم می‌خورد.

حذف تبلیغات در صفحه محصولات آمازون

طبق آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، سایر پیکربندی‌ها و نسخه‌های آیفون ۱۵ در بالای صفحه نشان داده می‌شود که کاربران برای مشاهده قیمت و تاریخ ارسال روی آن کلیک کنند. همان‌‌گونه‌که پیش‌تر اشاره کردیم بزرگ‌ترین رقیب غول فناوری ساکن کوپرتینو، سامسونگ، تبلیغات متعددی را از دیگر کمپانی‌های مطرح دنیای در صفحه محصولاتش نشان می‌دهد که باعث ایجاد رقابت میان سازندگان می‌شود. به‌عنوان‌مثال، زمانی‌که گلکسی اس ۲۳ اولترا را جست‌وجو می‌کنید احتمالا پیشنهاداتی از سری آیفون ۱۴ یا سری شیائومی ۱۳ دریافت می‌کنید.

درانتها باید اشاره کنیم، سخنگوی کمپانی اپل، فرد ساینز، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری The Verge اظهار کرد کاربران در فهرست محصولات اپل تنها شاهد سوالات و نمایش دستگاه‌های اپل خواهند بود؛ بااین‌حال، این شخص اشاره‌ای به مبلغ توافق میان این کمپانی با آمازون نمی‌کند، اما قطعا باید مبلغ بسیار بالا و قابل‌توجهی باشد تا بتوانند درگاه فروش آنلاینی مانند آمازون را متقاعد به‌حذف تبلیغات رقبا کند. درحال‌حاضر، جزئیات بیشتری دراین‌باره دردست نیست، اما به‌محض انتشار تازه‌ترین اخبار آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: