اخیرا مایکروسافت اعلام کرده است در صورت توافق با شرکت اپل، بینگ به عنوان موتور جستجوی جدید اپل معرفی خواهد شد.

موتور جستجوی بینگ در حال حاضر یکی از محصولات اصلی مایکروسافت محسوب می‌شود و این شرکت در حال توسعه قابلیت‌های زیادی از جمله هوش مصنوعی برای آن است. با این حال، در گزارش جدیدی ادعا شده که مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ تلاش کرده تا بینگ را به اپل بفروشد.

هدف اصلی اپل از مذاکراتش با مایکروسافت این است که موتور جستجوی بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات خود تعبیه کند. به‌نظر کارشناسان در صورت تحقق این معامله، تغییر محسوسی در بازار جستجوی اینترنتی در رقابت با گوگل به‌وجود خواهد آمد.

بر اساس گزارش‌ها، غول فناوری اپل در حال مذاکره با مدیران مایکروسافت است تا درباره معامله احتمالی بینگ به توافق برسند. در حال حاضر، گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض در تمام دستگاه‌های اپل است و اگر چند سال پیش معامله با مایکروسافت موفقیت‌آمیز بود، بینگ به عنوان موتور جستجوگر روی تمام آیفون‌ها اجرا می‌شد.

موتور-جستجوی-جدید-اپل!!

درآمد حاصل از معامله با گوگل دلیلی کلیدی است که باعث می‌شود مذاکرات اپل برای خرید بینگ هرگز به نتیجه نرسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل معتقد است بینگ توانایی لازم برای رقابت با گوگل در کیفیت و قابلیت را ندارد.
بر اساس قراردادی که بین دو شرکت گوگل و اپل در سال ۲۰۰۲ امضا شد، درآمد خالص حاصل از جستجوهای گوگل در دستگاه‌های اپل بین دو طرف تقسیم خواهد شد.

طبق اطلاعات به‌دست آمده، بر مبنای این قرارداد آلفابت در سال ۲۰۲۰ بین ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار به این غول فناوری پرداخت کرد. باید دید اپل با وجود درآمد بالا در گوگل برای خرید بینگ از مایکروسافت ریسک خواهد کرد یا هدف آن از برگزاری این مذاکرات و مطح کردن خرید بینگ از مایکروسافت، تنها یک اهرم فشار و بهانه‌ چانه‌زنی با گوگل محسوب می‌شود.

خبر مرتبط: مایکروسافت از ادغام پایتون با اکسل خبر داد