طی نمایشی، اپل از ویژگی‌های نرم‌افزاریش برای افراد معلول که روی آن سرمایه‌گذاری و کار شده است، رونمایی کرد. این به‌روزرسانی‌های پیشرفته شامل قابلیت‌های شناختی، بینایی، شنوایی، و قابلیت حرکت و همچنین ابزارهای نوآورانه برای کسانی است که صحبت نمی‌کنند یا در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن هستند. اپل با پیشرفت‌هایی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، حریم خصوصی کاربر را با استفاده از یادگیری ماشینی روی دستگاه تضمین می‌کند. این ویژگی‌های پیشگامانه قرار است شیوه تعامل افراد دارای معلولیت با فناوری را متحول کند و فلسفه دیرینه اپل را برای ایجاد محصولاتی که نیازهای همه را برآورده می‌کند، تحقق بخشد.

بررسی قابلیت‌های جدید

این به‌روزرسانی‌ که قرار است اواخر امسال منتشر شود، گزینه‌های دسترسی زیادی را معرفی خواهد کرد. کاربران دارای ناتوانی‌های شناختی با کمک «Assistive Access» می‌توانند ساده‌سازی‌هایی مانند ارتباط با خانواده، لذت بردن از عکس‌ها و گوش دادن به موسیقی را انجام دهند. این ویژگی به افراد دارای ناتوانی‌های شناختی این امکان را می‌دهد تا با سهولت و استقلال بیشتری از iPhone و iPad خود استفاده کنند.

علاوه‌بر این، اپل راه‌کاری برای چالش‌های پیش‌روی افرادی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن هستند را ارائه داده است. برای رفع این مشکل، اپل Live Speech را طراحی کرده که کاربران را قادر می‌سازد پیام‌های خود را تایپ کنند، که سپس در طول تماس‌های تلفنی، مکالمات FaceTime و حتی گفتگوهای حضوری با صدای بلند صحبت می‌کند. این ویژگی پیشرفته که در آیفون، آیپد و مک موجود است، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان که قادر به صحبت کردن نیستند را به‌راحتی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی Personal Voice برای افرادی که صدای خود را از دست می‌دهند

نوآوری قابل توجه دیگر Personal Voice است، راه‌حلی عالی برای افرادی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، مانند مبتلایان به ALS یا افرادی دیگری که از بیماری مشابه‌ای رنج می‌برند، با ضبط ۱۵ دقیقه‌ای صدا از طریق یک سری پیام‌های متنی، کاربران می‌توانند صدایی شبیه صدای خودشان را تولید کنند. فناوری یادگیری ماشینی روی دستگاه‌های اپل، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران را تضمین می‌کند. Personal Voice به‌طور یکپارچه با Live Speech ادغام می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام برقراری ارتباط با خانواده و دوستان با صدای ترکیبی منحصر به‌فرد خود ارتباط برقرار کنند.

برای کاربران دارای ناتوانی بینایی، اپل Point and Speak را در اپلیکیشن Magnifier معرفی می‌کند. این ویژگی با استفاده از دوربین، اسکنر LiDAR و یادگیری ماشینی روی دستگاه، برچسب‌های نوشتاری را با صدای بلند روی اشیاء فیزیکی مانند لوازم خانگی شناسایی می‌کند و می‌خواند. Point and Speak به افراد مبتلا به اختلالات بینایی قدرت می‌دهد تا با اطمینان با محیط اطراف خود تعامل داشته باشند.

علاوه‌بر این به‌روزرسانی‌های کلیدی، اپل چندین ویژگی دیگر را برای بهبود تجربه کاربری برای افراد دارای معلولیت معرفی می‌کند. کاربران ناشنوا یا کم شنوا می‌توانند مستقیما دستگاه‌های شنوایی Made for iPhone را به مک خود متصل کرده و برای راحتی بیشتر شخصی‌سازی کنند. کنترل صوتی اکنون شامل پیشنهادات آوایی برای ویرایش متن است که به کاربرانی که به ورودی صوتی تکیه می‌کنند کمک خواهد کرد. Switch Control به کاربران دارای ناتوانی‌های فیزیکی و حرکتی اجازه می‌دهد تا هر سوئیچ را به یک کنترلر مجازی تبدیل کنند و یک تجربه گیمینگ فراگیر را ارائه دهند. اپل همچنین تنظیم اندازه متن را در برنامه‌های مختلف مک برای کاربران کم بینا بهبود داده است.

همچنین اپل با توقف خودکار تصاویر با عناصر متحرک، مانند GIF، در پیام‌ها و سافاری، نیازهای کاربرانی را که به انیمیشن‌های سریع حساس هستند، برطرف می‌کند. کاربران VoiceOver همچنین از صدای طبیعی و گویاتر سیری لذت خواهند برد.

Assistive Access Supports برای کاربران دارای معلولیت

تیم کوک، مدیرعامل اپل، بر تعهد این شرکت به ایجاد فناوری برای همه تاکید می‌کند و می‌گوید: «در کمپانی اپل، ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که بهترین فناوری، فناوری ساخته شده برای همه است.» سارا هرلینگر، مدیر ارشد ابتکارات دسترسی جهانی اپل می‌گوید: «این ویژگی‌های پیشگامانه برای جوامع معلولین در هر مرحله طراحی شده‌اند تا آن‌ها بتوانند زندگی عادی و ایده‌آلی را تجربه کنند.»

تعهد تزلزل‌ناپذیر اپل به کاربران، فناوری را به جلو می‌برد و دنیایی را می‌سازد که در آن افراد دارای معلولیت می‌توانند به پتانسیل کامل خود دست یابند. با این ویژگی‌های نوآورانه، اپل همچنان در ایجاد منظره دیجیتال فراگیرتر پیشرو است.

نظر شما درباره ویژگی‌های نرم‌افزاری اپل برای افراد معلول چیست؟ این ویژگی‌ها تا چه میزان می‌توانند برای افراد معلول مفید واقع شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تبدیل ایرپادز به ابزار سلامتی در آینده نزدیک