اپل به‌صورت رسمی با مقایسه تراشه A18 Pro و A17 Pro اعلام کرد این پردازنده قدرت‌مند با 20 درصد مصرف انرژی کمتر می‌تواند 15 درصد توان بیشتری را به‌‌نمایش بگذارد.

آیفون 16 و 16 پرو دستگاه‌های پرچم‌دار کوپرتینویی‌ها هستند که به‌لطف تراشه‌های جدید A18 و A18 Pro، عملکردی در سطح دسکتاپ را ارائه می‌دهند. تراشه نسل جدید یپشرفتی نسبت‌به تراشه A17 Pro محسوب می‌شود و عملکرد محاسباتی و گرافیکی بهتری را درکنار یک موتور عصبی بسیار توانمندتر برای یادگیری ماشین پیشرفته ارائه می‌دهد. اکنون سوال بسیاری از کارشناسان آن‌است‌‌که در واقع تراشه A18 Pro اپل درمقایسه‌با A17 Pro سال گذشته از نظر عملکرد و کارایی چقدر سریع است.

هنگام معرفی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، تراشه A18 را با تراشه A16 Bionic دو ساله مقایسه کرد که به‌طور بالقوه اشاره می‌کند افزایش عملکرد تراشه استاندارد A18 به اندازه نوع ‘Pro’ آن چشمگیر نیست. بااین‌حال، A18 Pro با موتور عصبی سریع‌تر و پردازنده گرافیکی پیشرفته‌اش که راه را برای عملکرد گرافیکی بهبود یافته هموار می‌کند، داستان متفاوتی دارد.

توان تراشه A18 Pro

در مورد توان محاسباتی و گرافیکی، تراشه A18 Pro از یک CPU 6 هسته‌ای بهره می‌برد و براساس ادعاهای اپل، اکنون 15 درصد سریع‌تر از تراشه A17 Pro سال گذشته در آیفون 15 است؛ به‌این‌معنی که اگر اعداد درست باشند، پیشرفت‌های چشک‌نوازی را از نظر عملکرد ارائه می‌دهد. اگر در مورد بهره‌وری انرژی کنجکاو هستید، این تراشه 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کن؛ یعنی مدل‌های آیفون 16 پرو عمر باتری بسیار بهتری نسبت‌به مدل‌های قبلی خواهند داشت.

پردازنده مرکزی در A18 Pro با 2 هسته‌ عملکردی و 6 هسته‌ کارآمد بهترین عملکرد پردازشی و مصرف انرژی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. درمقایسه‌با تراشه A18، نسخه پرو دارای حافظه‌های پنهان بزرگ‌تر و شتاب‌دهنده‌های ML نسل جدید است که نقش مهمی در ویژگی‌های آینده Apple Intelligence ایفا خواهند کرد. همچنین، تراشه جدید سرعت USB 3 سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، که موضوع مهم‌تری از حد انتظار است.

مدل‌های جدید آیفون 16 پرو اپل با انبوهی از ویژگی‌های ممتاز عرضه می‌شوند و تراشه A18 Pro به‌عنوان قلب تپنده مدل‌های آیفون 16 پرو همه‌چیز به‌صورت یکپارچه پشتیبانی می‌کند. ما باید توجه داشته باشیم که ادعاهای عملکرد و کارایی مستقیماً از سوی اپل است و ما نمی‌دانیم از چه ابزاری برای استخراج این نتایج استفاده می‌کند. ازاین‌رو، باید مدتی صبور باشیم تا بنچمارک‌های اصلی تراشه A18 Pro منتشر شود تا بتوانیم یک مقایسه منصفانه با سایر پردازنده‌ها داشته باشیم.