براساس اعلام رسمی کمپانی AOC، مانیتور گیمینگ 27G10ZE با ابعاد 27 اینچی و پنل Fast IPS در بازار چین معرفی شد.

کمپانی به‌صورت رسمی AOC مانیتور گیمینگ جدیدش را به‌نام 27G10ZE با نرخ به‌روزرسانی بالا در بازار چین معرفی کرد. این مانیتور با قیمت اولیه ۹۹۹ یوان (۱۳۸ دلار) در JD.com به فروش می‌رسد؛ در ادامه به‌مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.

مانیتور گیمینگ 27G10ZE از پنل 27 اینچی Fast IPS با رزولوشن 1920×1080 بهره می‌برد که درکنار نرخ به‌روزرسانی اورکلاک 260 هرتزی و پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه برای حداقل تأخیر ورودی و تاری هنگام بازی‌های ویدئویی عملکرد چشمگیری را به‌نمایش می‌گذارد.

مانیتور AOC از حداکثر روشنایی 300 نیتی برخوردار است که عمق رنگ 8 بیتی نمایش رنگ معقولی خواه داشت. همچنین، 96% از گستره رنگی DCI-P3 و 129% از گستره رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و رنگ‌های زنده و دقیقی را برای بازی و طراحی گرافیک ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، AOC این مدل را به‌مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای بهبود تجربه بازی مجهز کرده است؛ به‌عنوان‌مثال، این مانیتور از فناوری Adaptive Sync پشتیبانی می‌کند که پارگی و لگ تصویر را برای گیم‌پلی روان‌تر کاهش می‌دهد. همچنین، مانیتور 27G10ZE از قابلیت HDR10 بهره می‌برد که گستره دینامیکی بالایی را برای تصاویر دقیق‌تر و واقعی‌تر، به‌ویژه در صحنه‌های تاریک‌تر یا روشن‌تر ارائه می‌دهد.

AOC 27G10ZE

ازطرف‌دیگر، مانیتور دارای حالت تاخیر ورودی کم است که زمان نمایش را روی صفحه پس‌از وارد کردن دستور ازطریق ماوس یا صفحه کلید به حداقل می‌رساند. مانیتور شامل حالت نور آبی کم و فناوری Flicker-Free برای کمک به کاهش خستگی چشم هنگام استفاده طولانی‌مدت است.

برای شخصی‌‌سازی بیشتر، G10ZE با نرم‌افزار تنظیم G-Menu عرضه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات رنگ و روشنایی را برای بازی‌های مختلف مطابق میل خود تنظیم کنند. همچنین، این نرم‌افزار امکان تنظیم ماکرو و تغییر سریع به حالت بازی را با فشار یک دکمه فراهم می‌کند.

طراحی مانیتور شامل ویژگی‌های کاربردی مانند سوراخ مدیریت کابل برای مرتب نگه داشتن تنظیمات و یک دکمه آزادسازی سریع برای نصب و جداسازی آسان است. پایه آن به رنگ خاکستری با یک نوار قرمز تزئینی خواهد بود که جلوه‌ای زیبا به طراحی کاربردی آن می‌بخشد.

گزینه‌های اتصال مانیتور شامل دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP 1.2 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون یا بلندگو است. پایه امکان کج شدن و چرخش برای ارگونومی بهتر را فراهم می‌کند و استاندارد VESA برای نصب روی دیوار پشتیبانی خواهد شد.