بی ‌دلیل نیست که واتساپ یکی از بهترین پیام‌رسان‌های دنیاست. این نرم‌افزار قابلیت‌های امنیتی بسیار خوبی دارد و از متدهای ارتباطی گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند. اتفاقی که باعث شده این پیام‌رسان بتواند به تقریبا تمام نیازهای کاربران خود پاسخ دهد. با وجود تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایش، محیط واتساپ هنوز آنقدرها که باید مفرح و جذاب نیست. در راستای اعتلای هرچه بیشتر محیط کاربری این نرم‌افزار، توسعه دهندگان واتساپ تصمیم گرفته‌اند تا با اضافه کردن ایموجی های متحرک در واتساپ حرکت جدیدی را امتحان کنند.

ایموجی‌های متحرک یا انیمیشنی برای اولین بار در نسخه آزمایشی دسکتاپ واتساپ دیده شده‌اند و به نظر می‌رسد که به زودی برای نسخه‌های موبایلی هم عرضه ‌شوند. البته ایموجی‌ متحرک ذاتا پدیده جدیدی نیست و برخی از پیام‌رسان‌های دیگر همچون تلگرام مدت‌هاست که از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما واتساپ که مثل همیشه از جریان عقب بوده، حالا تصمیم گرفته تا خودش را از این منظر نیز به رقبا نزدیک کند. گرچه اضافه کردن ایموجی‌های متحرک ارتقای بزرگی نیست اما می‌تواند اثرگذاری زیادی روی جلب رضایت کاربران داشته باشد.

ایموجی‌های متحرک در چت واتساپ

چند نمونه از ایموجی‌های متحرک جدید واتساپ هم منتشر شده‌اند تا کاربران یک تصور کلی از آنها داشته باشند. در مورد نحوه عملکرد این قابلیت هم باید بگوییم که با توجه به شواهد کنونی، ایموجی‌‌ها در آینده به صورت پیش‌فرض به شکل متحرک ارسال می‌شوند و کاربر هیچ کنترلی روی آنها نخواهد داشت. این موضوع ممکن است برای برخی مشکل ایجاد کند، چراکه خیلی‌ از کاربران مایلند پیام‌هایشان را به صورت رسمی و جدی ارسال نمایند.

واتساپ برای تولید این ایموجی‌های متحرک از Lottie استفاده کرده تا کیفیت انیمیشن آن‌ها در اندازه بزرگ با افت مواجه نشود. از آنجایی که این قابلیت هنوز به شکل رسمی اعلام نشده، به احتمال زیاد در آینده دچار تغییراتی خواهد شد. هرچند به زودی در نسخه‌های آزمایشی جدید واتساپ برای اندروید و iOS این ایموجی‌های بامزه را خواهیم دید.

خبر مرتبط: ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ