در اندروید 12L، شرکت گوگل از قابلیت تسک‌بار اندروید برای تبلت‌ها و گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ رونمایی کرد و حال به‌نظر می‌رسد این قابلیت در راه گوشی‌های معمولی نیز باشد.

این تسک‌بار بر روی گوشی‌های معمولی به لطف صفحه نمایش نسبتاً کوچک کارساز نبود اما به‌نظر می‌رسد گوگل موفق شده نسخه‌ای کوچک‌تر از آن را تهیه و برای گوشی‌های معمولی نیز در دسترس قرار دهد. به کمک تسک‌بار، سوییچ بین اپلیکیشن‌ها یا قرار دادن آنان در حال Split Screen ساده‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود. برای احضار تسک‌بار اندروید، فقط کافی است انگشتتان را از پایین صفحه به بالا بکشید تا منو دیده شود و اپلیکیشن‌های مربوطه را به نمایش بگذارد. در اندروید 15 نیز به‌روزرسانی برای این بخش اعمال شد که به کمک آن، دیگر نیازی به کشیدن انگشت نیست و با فعال کردن گزینه‌ای، تسک‌بار همیشه در پایین صفحه حضور دارد.

به گزارش وبسایت Android Authority، گوگل در حال حاضر قصد دارد نسخه‌ای از تسک‌بار را بر روی گوشی‌های عادی نیاز بیاورد و در حال تست و کارایی این قابلیت بر روی دستگاه‌های مختلف است. این تسک‌بار نیز مثل گوشی‌های تاشو یا تبلت‌ها با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا ظاهر شده اما فقط چهار اپلیکیشن را نمایش می‌دهد و گزینه‌ای برای باز کردن قسمت App Drawer نیز در آن تعبیه شده است.

قابلیت تسک‌بار اندروید به‌تازگی بر روی جدیدترین بتای اندروید 15 دیده شده اما مشخص نیست که شرکت گوگل چه زمانی به صورت رسمی از این قابلیت پرده‌برداری کرده و آن را منتشر خواهد کرد. حتی احتمال کنسل شدن آن نیز وجود دارد پس بهتر است تا رسمی شدن وجود آن توسط گوگل، چندان منتظر این قابلیت نباشید. به‌هر حال، اگر غول آمریکایی تصمیم به منتشر کردن آن بگیرد، با ویژگی کاربردی مواجه خواهیم بود که می‌تواند کار را برای کاربر ساده‌تر کند.