طبق یک گزارش امنیتی توسط دکتر وب (ArsTechnica) ، گوگل 9 برنامه اندروید را از فروشگاه Google Play حذف کرده است. این برنامه ها که به طور کلی 5.8 میلیون بار بارگیری شده اند؛ برنامه‌هایی مانند طالع بینی و ویرایش عکس و تناسب اندام و سایر برنامه‌های کاربردی که توجه کاربران را برای دانلود جذب کرده و آن‌ها را به احساس امنیت کاذب سوق می‌دهند. غافل از اینکه این بدافزار رمز فیسبوک کاربران را از آن‌ها می‌دزدند و راحتی تنظیمات تروجان ها را تغییر می‌دهند و به آنها دستور می‌دهند صفحه وب سرویس قانونی دیگری را بارگیری کنند. آنها حتی می توانستند از یک فرم ورود کاملاً جعلی واقع در یک سایت استفاده کنند. بنابراین ، از تروجان ها می توان برای سرقت ورود و رمزهای عبور از هر سرویس استفاده کرد.

ورود به حساب کاربری فیس بوک

ممکن است این 9 اپلیکیشن از فروشگاه گوگل پلی برداشته شده باشد ، اما اگر هنوز آنها را از دستگاه خود حذف نکرده اید ، تهدید بزرگی برای گوشی شما به حساب می‌آیند که باید به سرعت آن ها را حذف کنید. این نه برنامه شامل موارد زیر است:
Processing Photo
App Lock Keep
Rubbish Cleaner
Hororscope Daily
Horoscope Pi
App Lock Manager
Lockit Master
Inwell Fitness
PiP Photo
دکتر وب توصیه می کند کاربران اندروید، برنامه های نصب شده را فقط از منبع شناخته شده و قابل اعتماد نصب کنند و همچنین به سایر کامنت‌های کاربران توجه کنند. البته نظرات و بررسی‌های سایر کاربران نمی‌توانند بی خطر بودن برنامه‌ها را تضمین کنند. اما هنوز هم می تواند در مورد تهدیدات احتمالی به شما هشدار دهد. همچنین باید توجه داشته باشید که چه زمانی و کدام برنامه ها از شما می خواهند وارد حساب کاربری خود شوید.

خبر مرتبط: آواتارهای فیس‌ بوک در واتساپ