در سومین بتا اندروید 15 باگی عجیب توسط برخی از کاربران گزارش شده که دسترسی و استفاده کاربران از لاک اسکرین را به طرز عجیبی محدود کرده است.

باگ مذکور باعث می‌شود کاربران نتوانند به اعلان‌های خود در صفحه لاک اسکرین دسترسی داشته باشند و هر بار که قصد بررسی اعلان‌های خود را دارید، دستگاه از شما احراز هویت می‌خواهد. در سومین بتا اندروید 15، هر گونه کلیک بر روی لاک اسکرین، به غیر از قسمت موزیک پلیر، باعث می‌شود صفحه احراز هویت و وارد کردن رمز بالا بیاید و بدین ترتیب، کاربر تقریباً هیچ کاری جز کنترل پخش موسیقی را در این صفحه نمی‌تواند انجام دهد.

با حضور این باگ آزاردهنده، استفاده از صفحه لاک اسکرین برای بررسی نوتیفیکیشن‌ها تبدیل به امری محال شده است. این قابلیت در گذشته استفاده زیادی داشت و کاربران می‌توانستند بدون باز کردن قفل دستگاه، برخی از اعلان‌های خود را بر روی لاک اسکرین مشاهده کنند. خوشبختانه این باگ برای همه کاربران ظاهر نشده و فقط برخی از استفاده کنندگان سومین بتا اندروید 15 متوجه آن شده‌اند.

اگر اقدام به ریستارت گوشی خود کنید، این باگ برای مدت محدودی رفع شده اما در نهایت دوباره باز می‌گردد. کاربری اعلام کرده که از زمان نصب سومین بتا، هر یک روز در میان با این باگ مواجه شده است. گاهی اوقات ممکن است در یک روز چندین بار شاهد این اتفاق باشیم. متاسفانه دستکاری تنظیمات قفل و احراز هویت نیز هیچ تاثیری بر رفع این باگ نداشته و همچنان سر جای خودش باقی خواهد بود. این باگ را بیشتر کاربران در گوشی پیکسل 8 مشاهده کرده‌اند. به نظر می‌رسد که شرکت گوگل باید این قضیه را بررسی و از طریق آپدیتی اقدام به رفع آن نماید.