پس از سال‌ها، ظاهر آیکون‌ها در اندروید 15 دستخوش تغییراتی شده که بیشتر آن، مختص به قسمت نوار وضعیت است.

در گذشته در قسمت نوار وضعیت، آیکون اپلیکیشن‌ها به شکلی ساده ظاهر می‌شدند تا اعلان‌های مختلف را به کاربر اطلاع دهند. حال این ظاهر ساده در اندروید 15 تغییر کرده و رنگی شده است. بر طبق گزارشی جدید از سوی وبسایت Android Authority، در اندروید 15 از این پس دو گزینه برای تنظیم جزئیات ظاهری آیکون اپلیکیشن‌ها در قسمت نوار وضعیت در دسترس قرار گرفته است. یکی از این گزینه‌ها، دقیقاً همان آیکونی که در پلی‌استور و بخش برنامه‌ها می‌بینید را در نوار وضعیت به نمایش می‌گذارد و جزئیات ظاهری و رنگ‌های آن بدون تغییر باقی خواهد ماند. با انتخاب گزینه دیگر، می‌توانید ظاهری مونوکروم از آیکون برنامه را در دسترس داشته باشید. البته خود برنامه باید از این مسئله پشتیبانی کند. در تصاویر زیر، می‌توانید نمایی از این دو گزینه را ببینید.

ظاهر آیکون‌ها در اندروید 15

همانطور که در تصاویر می‌بینید، تغییر ظاهر آیکون‌ها در اندروید 15 شناسایی آنان را ساده‌تر می‌کند. آیکون‌ها در حالت مونوکرام، چندان عالی به نظر نمی‌رسند و ظاهراً باید منتظر بروز شدن این بخش از سوی گوگل باشیم. احتمال دارد در آپدیت‌های آینده، این بخش از لحاظ ظاهری بهبود یابد و آیکون‌هایی دقیق‌تر با ظاهری زیباتر چه در قسمت نوار وضعیت و چه در صفحه اصلی تحویل کاربران دهد. این تنظیمات جدید در قسمت Always on Display نیز در دسترس است و می‌توانید آیکون‌ها را به هر شکل و ظاهری که می‌خواهید در بیاورید.

اگر این تنظیمات راه خود را به نسخه نهایی پیدا کنند، گوگل به طور قطع گزینه‌های مختلفی در دسترس کاربر قرار می‌دهذ تا هر ست آیکونی که مدنظرشان است را اعمال و از آن لذت ببرند. انتظار داریم در بروزرسانی One UI 7.0 گزینه‌های ویرایش آیکون به رابط کاربری سامسونگ نیز اضافه شوند و بتوانیم در گوشی‌های غول کره‌ای نیز از جدیدترین تغییرات ظاهری اندروید لذت ببریم.

ظاهر آیکون‌ها در اندروید 15