گزارش‌ها نشان می‌دهد تنظیمات سلامت باتری به‌عنوان یک قابلیت جدید برای سیستم‌عامل اندروید ۱۵ برای کاربران معرفی می‌شود تا با استفاده بتوانند درصد سلامت یا زمان تعویض باتری را به‌صورت مستقیم و بدون‌نیاز به برنامه‌های سوم شخص ببینند.

همان‌طورکه می‌دانید، اوایل مهرماه سال‌جاری، کمپانی بزرگ گوگل با برگزاری مراسمی از سری پیکسل ۸ به‌همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۴ رونمایی کرد که قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای مانند هوش مصنوعی را به‌همراه داشت. اکنون شایعات نشان می‌دهد گوگل قصد دارد برای معرفی سیستم‌عامل اندروید ۱۵ از تنظیمات سلامت باتری استفاده کند که کاربران با بررسی آن به‌راحتی می‌توانند از میزان درصد عمر باتری و چرخه شارژ مطلع شوند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

طی سال‌های گذشته، کمپانی‌های بزرگ فناوری تلاش کردند قابلیت‌های نرم‌افزاری چشمگیر و کاربردی را اصولا با الهام از اپل برای اکوسیستم محصولات‌شان معرفی کنند تا کاربران با استفاده از آن‌ها نهایت لذت را ببرند. به‌عنوان‌مثال، کمپانی چینی هواوی سیستم‌عامل HarmonyOS را برپایه iOS طراحی کرد که درهمان نگاه اول به‌شباهت‌های آیکون و قابلیت‌های آن پی خواهید برد. ازسوی‌دیگر، غول فناوری کره‌ای سامسونگ نیز چندین ویژگی نرم‌افزاری را از اپل الهام گرفت تا بتواند پرچمداران سری گلکسی S را برای کاربران بهینه‌سازی کند.

قابلیت‌های سیستم‌‌عامل اندروید ۱۵

بااین‌حال، کمپانی گوگل که به‌عنوان یکی از پیشگامان برنامه‌های نرم‌افزاری در جهان محسوب می‌شود با سیستم‌عامل اندروید خدمات زیادی را به کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند می‌دهد و تقریبا بیشتر کاربران به‌دلیل اکوسیستم باز این نرم‌افزار محبوب از آن استفاده می‌کنند. همچنین، امسال، گوگل برای تقویت سیستم‌عامل و گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۸ از هوش مصنوعی کمک گرفت تا بتواند بهینه‌ترین نسخه اندروید ۱۴ را دراختیار مصرف‌کنندگان بگذارد. در سال‌های گذشته فقدان تنظیمات سلامت باتری در گوشی‌های اندرویدی حس می‌شود و کاربران زیادی درخواست اضافه شدن آن را به گوشی اندرویدی کرده‌اند؛ قابلیتی که سال‌ها پیش اپل برای گوشی‌های آیفون معرفی کرد.

برهمین‌اساس، احتمالا شاهد معرفی رسمی تنظیمات سلامت باتری در سیستم‌عامل اندروید ۱۵ خواهیم بود تا کاربران با استفاده از آن جزئیات مرتبط با باتری گوشی‌هایشان را بدون مشکل ببینند البته اگر به‌تصویر نگاه کنید به‌سادگی متوجه می‌شوید که آخرین به‌روزرسانی ماه دسامبر چنین ویژگی را در اندروید ۱۴ نشان می‌دهد، اما پس‌از باز کردن آن اطلاعات زیادی را مشاهده نمی‌کنید، چراکه گوگل درحال بهینه‌سازی آن است و احتمالا برای سال آینده در مراسم معرفی سری پیکسل ۹ توسط سخنگوی غول فناوری آمریکایی رونمایی خواهد شد.

باید توجه داشته باشید سیستم‌عامل اندروید ۱۵ حداقل تا ده ماه آینده معرفی نمی‌شود، اما کمپانی گوگل سابقه انتشار برخی قابلیت‌های ساده را پیش‌از موعود رسمی دارد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت در نیمه‌اول سال ۲۰۲۴ نیز شاهد عرضه آن برای کاربران بتا باشیم. در انتها باید اشاره کنیم کاربران اندرویدی می‌توانند از اضافه شدن چنین قابلیت مهم و ضروری به گوشی‌هایشان خوشحال باشند، چراکه پس‌ازآن قادر هستند با دقت بیشتری میزان سلامت باتری و چرخه شارژ را کنترل کنند تا طول‌عمر باتری دستگاه‌ها کم نشود.

اخبار مرتبط: