ویژگی‌های جدیدی در نسخه بتا ۱ اندروید ۱۴ ظاهر شده که توسط خبرنگار فناوری میشال رحمان در توییتر منتشر شده است. در بخش تنظیمات «Special App Access» مجوز جدیدی برای «full screen intents» وجود دارد. این مجوز به کاربر اجازه می‌دهد که اعلان‌ تماس‌های صوتی، تصویری و آلارم را از حالت تمام صفحه خارج کند.

این ویژگی برای کاربران اندرویدی که قبلا هیچ کنترلی روی اعلان‌های تمام صفحه نداشتند، پیشرفت قابل توجهی است. در اندروید ۱۳ و نسخه‌های قبل‌تر، هنگامی که آلارم گوشی به صدا در می‌آید کاربران قادر نیستند محتوای دیگری را در صفحه‌نمایش گوشی خود ببینند که برای برخی بسیار آزار دهنده است.

با عرضه نسخه بتا ۱ اندروید ۱۴، کاربران می‌توانند اعلان‌های تمام صفحه تماس صوتی و تصویری را برای برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ، تلگرام و اینستاگرام متوقف کنند و با فرمت اعلان‌های عادی همگام سازی کنند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به دکمه‌های «پاسخ» و «رد» تماس در اعلان‌ها دسترسی پیدا کنید و باعث می‌شود که فعالیتتان مختل نشود.

تغییرات نوتیفیکیشن‌های تمام صفحه در اندروید 14

برای فعال کردن این قابلیت کافیست به قسمت Settings » Apps » Special App Access بروید. در این بخش لیستی از تمام برنامه‌هایی که از اعلان‌ تمام صفحه استفاده می‌کنند قابل مشاهده است که به راحتی می‌توانید هر برنامه‌ای را به صورت دلخواه از حالت اعلان‌ تمام صفحه خارج کنید.

برای دانلود نسخه بتا ۱ اندروید ۱۴، می‌توانید به وب‌سایت Android Beta for Pixel بروید و ببینید گوشی پیکسل شما شرایط دریافت برنامه بتا را دارد یا خیر. گوگل هفته گذشته نسخه بتا ۱ اندروید ۱۴ را منتشر کرد. این نسخه در حال حاضر ناپایدار است و مشکلات متعددی مانند ناتوانی باز کردن قفل گوشی پیکسل با استفاده از حسگر اثر انگشت دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از شروع به‌روزرسانی، از تمام اطلاعات خود خود بکاپ گیری کنید.

اخبار مرتبط: اولین پیش‌ نمایش از اندروید ۱۴ منتشر شد