یک شرکت استارتاپی توانسته است فناوری تعمیر خودروهای برقی با هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده و فروش این ماشین‌ها را افزایش دهد.

شرکت استارتاپی کینتیک اتومیشن با تکیه بر نرم‌افزار بینایی رایانه‌ای و مدل یادگیری ماشینی راه سریع تشخیص مشکلات بخش دیجیتالی ماشین‌های برقی را پیدا کرده است. البته طی سال 2024 افزایش هزینه تعمیرات خودروهای الکتریکی باعث کاهش نرخ خرید این ماشین‌ها شده بود و اکنون این شرکت معتقد است فناوری موردنظر می‌تواند این رکود در فروش را جبران کند.

همچنین شرکت کینتیک اتومیشن، با اشاره به فناوری بکار رفته در ماشین‌های الکتریکی مدعی است که تعمیر خودروهای برقی با هوش مصنوعی یک فرصت فوق‌العاده است. براساس ادعای این شرکت، از رباتیک و هوش مصنوعی و همچنین تخصص برای تعمیر این ماشین‌ها استفاده می‌شود. همچنین صاحبان این شرکت گفته‌اند که کسب و کارهای مرتبط می‌توانند با تعمیر چند دقیقه‌ای به عوض تعمیر چندساعته با استفاده از هوش مصنوعی، به افزایش فروش برسند.

ماشین الکتیریکی

برطبق آمارها تنها حدود 26 درصد از جمعیت آمریکا تمایل به خرید خودروهای الکترونیکی دارند و براساس ادعای کینتیک اتومیشن، هوش مصنوعی تعمیرکار این دسته از ماشین‌ها می‌تواند باعث افزایش فروش شود. نکته دیگر اینکه این فناوری قادر است مانند تمام سیستم‌های پیشرفته تا 80 کالیبراسیون در روز را پشتیبانی کند. مشاغل تعمیراتی با استفاده از فناوری کینتیک اتومیشن می‌توانند تعمیرات دیجیتالی را در کمتر از 60 دقیقه به پایان برسانند و ازاین رو تعداد مشتریان خود را افزایش داده و به سطح درآمد بالاتری هم برسند.

اما شیوه تعمیر در جایگاه‌های متعلق به این شرکت به این صورت است که با ورود ماشین به داخل تعمیرگاه حسگرهای بینایی بخش‌های سپر و گلگیر و بخش‌های بالایی خودرو را اسکن می‌کنند و پس از آن مشخص می‌شود که کدام قسمت از ماشین نیاز به کالیبراسیون دارد. بعد ازاین مرحله نرم‌افزارهای هوش مصنوعی شرکت یادشده که متصل به ماشین هستند کار تعمیر را آغاز می‌کنند.