در آستانه‌ برگزاری رویداد Google I/O که فردا برگزار می‌شود، گزارش ها حاکی از آن است که سری پیکسل ۹ در این رویداد رونمایی خواهد شد، اما پیش‌ازآن اطلاعات جدیدی از مشخصات فنی این دستگاه افشا شد.

یک افشاگر روسی اطلاعات مربوط به پرچمداران جدید گوگل را فاش کرده است. این افشاگر پیش‌تر تصویری از نسخه‌ پرو را به اشتراک گذاشته بود. با این حال، جزئیات جالبی را از مشخصات فنی، طراحی و دوربین‌های هر سه مدل پیکسل ۹ شامل، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو مکس را به اشتراک گذاشته است. این اقدام پیش از معرفی رسمی، می‌تواند استراتژی تبلیغاتی گوگل را تحت‌تأثیر قرار دهد. بر اساس گزارش‌های جدید، به نظر می‌رسد گوگل در حال ایجاد تحول اساسی در سری پیکسل ۹ است. این کمپانی با معرفی یک عضو کاملاً جدید سومین مدل را به خط تولید خود اضافه خواهد کرد.

طبق این گزارش‌ها، شاهد عرضه سه مدل پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرومکس در سال جاری خواهیم بود. همانطور که از تصاویر فاش شده پیداست، مدل پیکسل ۹ پرومکس تنها نسخه‌ بزرگ‌تر از پیکسل ۹ پرو است؛ مشابه رویکرد اپل در سری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، افشاکننده‌ این اطلاعات، امروز تصاویری از هر سه گوشی را به اشتراک گذاشته است. همچنین، برخی از مشخصات فنی این دستگاه‌ها نیز فاش شده است. می‌توان گفت که این افشاگری، از زوایای مختلف، مهم‌ترین خبری است که تاکنون در مورد پیکسل‌های جدید به گوش رسیده است.

 پیکسل ۹

بر اساس تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد سری پیکسل ۹ کاملا کاربردی بوده و از طراحی ظاهری جذابی برخوردار است. طراحی مکعبیِ به‌کار رفته درگلکسی اس ۲۴ الترا جذاب است، اما رویکرد اخیر گوگل در زمینه طراحی نیز قابل توجه و دلنشین است.

بر اساس گزارش ها، تصویری مقایسه‌ای از جدیدترین دستگاه پیکسل ۹ در کنار نسل‌های پیشین این سری منتشر شده است. این تصویر به طور ملموس، گواه بر مسیر تکاملی چشمگیر زبان طراحی گوگل طی سال‌های گذشته است. مشابه رویکرد کمپانی سامسونگ، گوگل نیز به طور مستمر DNA طراحی خود را ارتقا بخشیده است. این تغییرات، گرچه ظریف به نظر می‌رسند، اما تأثیری قابل توجه بر ظاهر نسل‌های مختلف گوشی‌های پیکسل داشته‌اند.

علاوه بر طراحی، افشاکننده اطلاعات، مشخصات فنی جالبی را نیز در مورد سری پیکسل ۹ فاش کرده است. به نظر می‌رسد مدل پایه این سری یعنی پیکسل ۹ سرانجام شاهد ارتقاء رم خواهد بود و با ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. این ظرفیتی است که پیش از این تنها در پیکسل ۸ پرو در دسترس بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع، جزئیات دیگری در مورد هر سه مدل از سری پیکسل ۹ فاش شده است. مشخصات مدل پایه، یعنی به احتمال زیاد پیکسل ۹، بدین شرح است: حافظه رم و داخلی ۱۲ گیگابایت رم و شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. صفحه نمایش ان ۶.۲۴ اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. نرخ تازه‌سازی در گوشی، که بر حسب هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود، به تعداد دفعاتی که تصویر صفحه نمایش در هر ثانیه به‌روزرسانی می‌شود، اشاره دارد. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، ۶۰ بار در ثانیه تصویر را به‌روزرسانی می‌کند، در حالی که یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، ۱۲۰ بار در ثانیه تصویر را به‌روزرسانی می‌کند.

 پیکسل ۹

این گوشی در پنل پشتی دو دوربین دارد که شامل یک دوربین اصلی و یک دوربین فوق‌عریض است. دوربین فوق‌عریض به دوربینی اشاره دارد که زاویه دید گسترده‌تری را نسبت به دوربین اصلی به ثبت می‌رساند و برای عکاسی از مناظر، عکس‌های گروهی مناسب است. و دارای عدم پشتیبانی از فناوری UWB است. فناوری UWB به معنی باند فوق‌عریض یک فناوری رادیویی است که از پالس‌های فرکانس پایین برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌کند. این فناوری مزایای متعددی را نسبت به سایر فناوری‌های بی‌سیم مانند بلوتوث و وای‌فای ارائه می‌دهد.

طراحی این گوشی شامل صفحه‌نمایش تخت، پنل پشتی تخت با روکش براق و لبه‌های تخت است و نام رمزش Tokay است. نام رمز گوشی‌های پیکسل گوگل، که معمولاً نام‌هایی از ماهی‌های آب شور هستند، به چند دلیل انتخاب می‌شوند: سنت نام‌گذاری که گوگل از دیرباز از نام‌های حیوانات برای نام‌گذاری محصولات خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، سیستم عامل‌های موبایلی آنها به نام‌های مختلفی از جمله Android (آندروید) و Snowball (گلوله برفی) نام‌گذاری شده‌اند. استفاده از نام‌های رمز به گوگل کمک می‌کند تا بین دستگاه‌های مختلف خود تمایز قائل شود و به طور خصوصی در مورد آنها صحبت کند بدون اینکه نام واقعی محصول فاش شود. برخی از افراد معتقدند که انتخاب نام‌های ماهی برای گوشی‌های پیکسل به دلیل مقاومت در برابر آب این گوشی‌ها است. با این حال، هیچ تأیید رسمی از سوی گوگل برای این موضوع وجود ندارد.

اما خبرهای خوبی هم برای طرفداران مدل‌های پرو وجود دارد مدل پیکسل ۹ پرو نیز از ارتقاء قابل توجهی در مشخصات فنی بهره‌مند شده است. جزئیات این مدل به این شرح است: حافظه رم و داخلی ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. احتمالا نسخه‌های دیگری با ظرفیت بالاتر نیز عرضه خواهند شد. صفحه نمایش ان ۶.۳۴ اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. این گوشی این گوشی از یک سیستم دوربین قدرتمند با سه لنز و حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و همچنین از فناوری UWB پشتیبانی می‌کند. و طراحی ان شامل صفحه‌نمایش تخت، پنل پشتی تخت با روکش مات و لبه‌های تخت است و نام رمز پیکسل ۹ پرو Caiman است.

مشخصات فنی پیکسل ۹

مشخصات پیکسل ۹ پرومکس: حافظه رم و داخلی ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. صفحه نمایش ان 6.73 اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. مجموعه دوربین ان با لنزهای اصلی، فوق عریض و پریسکوپی ۵ برابر با حسگرهای ۵۰ مگاپیکسلی است و همچنین دارای پشتیبانی از فناوری UWB است. طراحی پیکسل ۹ پرومکس شامل صفحه‌نمایش تخت، پنل پشتی تخت با روکش مات و لبه‌های تخت است و در اخر نام رمزش Komodo است.

هر سه مدل از گوشی‌های پیکسل ۹ مجهز به پردازنده‌ Tensor G4 خواهند بود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این تراشه در دسترس نیست. متاسفانه تاریخ عرضه‌ این گوشی‌ها نیز در این افشاگری ذکر نشده است و ما هم فعلاً اطلاعی از آن نداریم. روال معمول گوگل عرضه‌ گوشی‌های Pixel در ماه مهر است و به احتمال زیاد معرفی رسمی آن‌ها نیز فردا انجام خواهد پذیرفت. تنها نکته‌ مبهم باقی‌مانده، قیمت این گوشی‌هاست که باید منتظر اطلاعات تکمیلی در این خصوص باشیم. مطمئناً این پایان ماجرای افشاگری‌ها نیست و در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های گوگل برای پیکسل ۹ منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط: