هلدینگ علاالدین، قلب تپنده بازار موبایل ایران، با خرید شرکت صبانت، گامی بلند در مسیر تحول دیجیتال برداشته است؛ این همکاری استراتژیک، نویدبخش آینده‌ای روشن برای مشتریان و فعالان حوزه فناوری خواهد بود.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه نمایشگاه از همکاری صبانت و علاالدین خبر داد و اعلام کرد که شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس اینترنت همیشه فعال و تاثیرگذار بوده است.

به‌گفته معاون وزیر ارتباطات،‌ همکاری جدید هلدینگ علاالدین با صبانت منشا زایش و توسعه خواهد بود و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود و انتظار می‌رود این شرکت‌ها در حوزه B2B بهتر و پرقدرت‌تر عمل کنند.

همکاری علاالدین و صبانت

صبانت علاوه‌بر ارائه اینترنت به شهرهای متعدد، به‌واسطه توسعه این پروژه، در تلاش است تا مشکلاتی از قبیل محدودیت پهنای باند، سرعت و کیفیت اینترنت نداشته باشد. در همین‌راستا صبانت به‌عنوان یک اپراتور موفق و شرکتی متعهد است، کلان‌شهرها ازجمله تهران بزرگ را که در برنامه پروژه فیبرنوری قرار دارد تا اواخر سال‌جاری تحت پوشش حداکثری قرار دهد.

پیش‌بینی می‌شود همکاری و شراکت هلدینگ علاالدین و صبانت باعث ‌شود این دو مجموعه در صنعت تولید، کسب‌وکار و دیجیتالی کردن بخش‌های اقتصادی کشور وارد شوند و به لایه‌های کاربردی در فضای اقتصاد دیجیتال فکر کنند.

هلدینگ علاالدین علاوه‌بر مجتمع‌های تجاری و رسانه علاالدین، اکنون مالکیت صبانت را نیز عهده‌دار شده است. براین اساس کاربران می‌توانند برای بررسی اخبار دنیای تکنولوژی و مشاهده مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های مختلف به سایت جدید رسانه علاالدین سر بزنند و از امکانات این سایت استفاده کنند.

شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا با نام تجاری صبانت، یکی از قدیمی‌ترین و پیشروترین اپراتورهای ثابت در ایران به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است. این شرکت در حال حاضر با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات اینترنتی پرسرعت، از جمله ADSL، بیت‌استریم، فیبر نوری و وایرلس، پهنای باند اختصاصی و تلفن ثابت در سراسر کشور فعال است.

همکاری علاالدین و صبانت

این شرکت با دریافت پروانه PAP از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات باند پهن آغاز کرد. صبانت با بهره‌گیری از فناوری ADSL، برای اولین‌بار در ایران، ارتباط پرسرعت بین تهران و سایر شهرستان‌ها را برقرار کرد و در مدت کوتاهی پوشش سراسری خود را گسترش داد.

اکنون انتظار می‌رود این پوشش تا پایان سال گسترده‌تر شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی به اینترنت پرسرعت و با‌کیفیت و قیمت مناسب دسترسی داشته باشند. در‌حال‌حاضر صبانت به مشترکان تجاری نیز سرویس ارائه می‌دهد و در آینده شاهد فعالیت بیشتر این شرکت در این حوزه خواهیم بود.