معاون وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که هلدینگ علاالدین با صبانت، با نام تجاری شرکت انتقال داده‌های نداگستر صبا همکاری خود را آغاز کرده است.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد صبانت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس اینترنت همیشه فعال و تاثیرگذار بوده و در این دوره از الکامپ بیست‌وهفتم نیز با دست‌پر به‌نمایشگاه آمده است.

انصاری در حاشیه این نمایشگاه اعلام کرد مجموعه هلدینگ علاالدین همکاری جدیدی را با صبانت آغاز کرده که قطعا منشا زایش و توسعه است و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود؛ همچنین، انتظار داریم این شرکت‌ها در حوزه B2B نیز بهتر و باقدرت بیشتر عمل کنند. به‌گفته معاون وزیر ارتباطات، صبانت یکی از اپراتورهای دارای پروانه است که در حوزه فیبرنوری سرعت چند گیگابیت‌برثانیه را برای کاربران ارائه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در آینده ازنظر محدودیت پهنای باند، سرعت و کیفیت با مشکلی روبه‌رو نشود.

اینترنت صبانت
همکاری علاالدین و صبانت

انصاری در ادامه اظهار کرد صبانت متعهد می‌شود که به شهرهای متعددی اینترنت ارائه دهد و امیدواریم به‌واسطه توسعه این پروژه، دیگر شاهد بروز مشکلات درزمینه محدودیت پهنای باند، سرعت و کیفیت اینترنت نباشیم. وی همچنین، در بخش دیگری از مصاحبه اظهار داشت وزارت ارتباطات انتظار دارد صبانت به‌عنوان یک اپراتور موفق و شرکتی همیشه متعهد، کلان‌شهرها ازجمله تهران بزرگ را که در برنامه پروژه فیبرنوری قرار دارد تا اواخر سال‌جاری تحت پوشش حداکثری قرار دهد.

درپایان مصاحبه، این مقام مسئول تاکید کرد وزارت ارتباطات امیدوار است همکاری و شراکت هلدینگ علاالدین و صبانت باعث شود این دو مجموعه در صنعت تولید، کسب‌وکار و دیجیتالی کردن بخش‌های اقتصادی کشور وارد شوند.

صبانت در سال 1382 تاسیس شده و اکنون با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات اینترنتی پرسرعت، از جمله ADSL، VDSL، فیبرنوری و وایرلس، در سراسر کشور فعال است. این شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت در راستای توسعه‌ همه‌جانبه‌ فعالیت‌های خود، در سال 1394 موفق به دریافت پروانه FCP (بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده که این پروانه به صبانت اجازه می‌دهد تا هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه‌ خود، از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت، دسترسی به شبکه‌ ملی اطلاعات و خدمات مبتنی‌بر آن، توزیع و فروش پهنای باند اینترنت، شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری و متنی، انواع داده‌های خدمات محتوایی و ارزش افزوده را ارائه کند.