مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل قرار است سه‌شنبه 21 شهریور ماه برگزار شود و می‌توانید این مراسم را با پوشش زنده و ترجمه کامل در سایت علاالدین مشاهده کنید.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف، اپل زمان برگزاری مراسم خود را به‌صورت رسمی تایید کرد. طبق دعوت‌نامه ارسال شده، مراسم Wonderlust قرار است روز سه‌شنبه 21 شهریور ماه ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار شود. شایعات زیادی در مورد این مراسم وجود دارد که نمی‌توان هیچ‌کدام از آن‌ها را به صورت رسمی تایید کرد.

با این وجود، می‌توان گفت که این مراسم قرار است بازار موبایل را به شدت تغییر دهد و حتی ممکن است اپل را به صدر جدول فروش برساند. پیش‌بینی‌هایی در مورد محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند انجام شده و معرفی بسیاری از آن‌ها احتمال بالایی دارد. البته محصولاتی هم وجود دارند که ممکن است رونمایی از آن‌ها به زمانی دیگر موکول شود.

یکی از مهم‌ترین محصولات این رویداد، سری آیفون ۱۵ است. این سری قرار است پرچمداران جدید اپل در سال 2023 باشند. طبق شایعات منتشر شده، سری آیفون ۱۵ از ۴ دستگاه عادی، پلاس، پرو و پرومکس تشکیل می‌شود که نام‌گذاری آن‌ها تفاوتی با گذشته ندارد. البته شایعه شده بود که مدل اولترا هم قرار است در این سری وارد بازار شود اما مشخص شد که این مدل به سری 16 منتقل شده است.

سری آیفون‌های جدید قرار است تغییراتی را در تمامی مدل‌ها ایجاد کنند که می‌تواند دستگاه‌های جدید را برای کاربران جذاب‌تر از گذشته کند. البته شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مدل‌های سری 15 منتشر شده اما برخی از منابع اعلام کردند که تنها قیت مدل پرومکس قرار است نسبت به گذشته تغییر کند و بقیه دستگاه‌ها با همان قیمت مدل‌های سری 14 عرضه می‌شوند.

در میان دیگر دستگاه‌های پیش‌بینی شده در رویداد اپل می‌توان به سری واچ 9 اشاره کرد که قرار است جایگزین سری 8 شوند. تغییرات زیادی برای این ساعت‌ها پیش‌بینی نشده و برخی از منابع اعلام کردند که فقط ممکن است بهبود‌هایی جزئی در آن‌ها ایجاد شود. به همین دلیل خرید این مدل‌ها به افرادی که نسل‌های نسبتا جدید اپل واچ استفاده می‌کنند پیشنهاد نمی‌شود.

رویداد اپل

البته برخی از افشاگران اعلام کردند که نسل دوم اپل واچ اولترا قرار است در رویداد Wonderlust اپل معرفی شود که می‌تواند برای طرفداران ساعت‌های مقاوم خبر خوبی باشد. برخلاف نسل اول، حالا این شرکت قصد دارد اپل واچ اولترا 2 را در رنگ مشکی به بازار عرضه کند که می‌تواند آن را به لیست خرید بسیاری از افراد اضافه کند.

یکی از نکات مهم در مورد مراسم شهریور ماه اپل، قوانین جدید اتحادیه اروپا است. این قوانین تا سال 2024 به شرکت‌ها مهلت داده تا پورت‌های دستگاه‌هایشان را به یو‌اس‌بی C تغییر دهند. همین موضوع باعث شده تا تمامی دستگاه‌های بعدی اپل از این پورت استفاده کنند و هماهنگی بین آن‌ها و دیگر محصولات این شرکت به وجود بیاید.

آیفون‌های جدید حالا از پورت C استفاده می‌کنند و همچنین قرار است از این پورت در محصولات دیگری مثل ایرپاد هم استفاده شود. به همین دلیل، قرار است در این مراسم شاهد رونمایی از ایرپاد پرو نسل 2 باشیم که در گذشته وارد بازار شده بود. اما حالا کیس این دستگاه از پورت جدید استفاده می‌کند تا آن را با قوانین جدید تطبیق دهد.

در میان دیگر محصولاتی که شایعاتی در مورد آن‌ها منتشر شده می‌توان به نسل جدید آیپد مینی یا آیپد ایر و نسل جدید مک بوک‌های این شرکت اشاره کرد. معرفی این محصولات چندان دور از ذهن نیست اما احتمال کمی برای این موضوع وجود دارد. مثل سال‌های گذشته، اپل قصد دارد این مراسم را با تمرکز بر نسل جدید ساعت‌ها و آیفون‌ها برگزار کند و رویداد جداگانه‌ای را برای محصولات دیگر در نظر بگیرد.

نظر شما در مورد مراسم شهریور ماه اپل چیست؟ آیا محصولات برنامه‌ریزی شده برای این رویداد می‌توانند جایگزین خوبی برای مدل‌های قبلی خود باشند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: تایید رسمی تاریخ مراسم اپل؛ ۲۱ شهریور ماه منتظر آیفون‌های جدید باشید