پلیس واشنگتن از ساکنان محلی درخواست کرده تا از ایرتگ در خودرو و ژاکت خود استفاده کنند تا پس از سرقت ردیابی آنها آسان شود.

ماه گذشته پلیس واشنگتن دی‌سی آمریکا به شهروندانی که نگران سرقت خودرو بودند توصیه کرد که با خرید ایرتگ و قرار دادن آن بتوانند پس از دزدی، آن را ردیابی کرده تا موقعیت آن مشخص شود. اگرچه این روش موافقان و مخالفانی داشت، نمی‌توان از احتمال تاثیر آن چشم پوشید. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد پلیس از ساکنان درخواست کرده تا با تهیه ایرتگ و مجددا قرار دادن آن در ژاکت خود از سرقت آن جلوگیری کنند.

براساس گزارش منتشر شده از خبرگزاری محلی Fox5، با سردتر شدن هوا، ژاکت‌های گران‌قیمت به هدفی محبوب بین سارقان واشنگتن دی‌سی تبدیل شده‌اند. ارزش لباس‌های گران‌قیمت گاهی اوقات به بیش از ۱۰۰۰ دلار می‌رسد و با برند‌های مختلف شناسایی مدل‌های گران‌تر آسان است. روز پنج‌شنبه، خبرنگار Fox5 از سیلوان آلتیری، فرمانده اداره پلیس واشنگتن دی‌سی پرسید که آیا توصیه‌ای برای مردمی که نگران سرقت لباس گران‌قیمت خود هستند، دارید؟ او در جواب گفت: «ایرتگ».

ایرتگ اپل در خودرو

آلتیری ادامه داد: «مردم از ایرتگ‌ها در چمدان و جعبه ابزار استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می شود ردیابی آنها بسیار آسان شود و بنابراین بهترین کاری است که مردم می‌توانند برای مقابله انجام دهند». به‌نظر می‌رسد ایرتگ عملا تبدیل به توصیه اصلی ادارات پلیس به مردم برای مقابله با دزدی شده‌ است. مثلا اردیبهشت ماه مقامات نیویورک به ساکنانی که نگران سرقت خودرو خود بودند ایرتگ رایگان دادند. پلیس واشنگتن هم ماه گذشته این مسیر را ادامه داد و ایرتگ‌های رایگان را در اختیار ساکنان برخی محله‌ها قرار داد.

هنوز مشخص نیست ساکنان واشنگتن از ایده ایرتگ برای نگهداری و مراقبت از ژاکت‌های گران خود استفاده خواهند کرد یا خیر. البته با مراجعه به وب‌سایت خبری 9to5mac و مشاهده نظرات کاربران درباره این خبر متوجه شدیم که بخش زیادی از مردم نسبت به توصیه پلیس اعتراض دارند. درحقیقت بعضی معتقدند که استفاده از این وسیله یعنی انجام کار پلیس به‌جای آنها. برخی دیگر می‌گویند دستگاه‌های ایرتگ به‌سادگی قابل دستکاری هستند و تنها با یک گوشی اندرویدی می‌توان آنها را از کار انداخت. عده دیگری هم معتقدند حتی پس از استفاده و پیدا شدن خودرو، پلیس حاضر به بازیابی آن نبود.

نظر شما چیست؟ آیا این روش واقعا کاربردی است یا پلیس واشنگتن از آن استفاده می‌کند تا وظیفه را از دوش خود بردارد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: