بر اساس گزارش تحلیلگر بلومبرگ، اپل در تلاش است تا قابلیت‌های مرتبط با سلامتی را در ایرپاد پرو تعبیه کند. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به تست شنوایی و سنسور دماسنج اشاره کرد.

Verge گزارش داده هم‌اکنون قابلیتی در ایرپاد وجود دارد که به افراد کم شنوا کمک می‌کند صدا را متناسب با وضعیت شنوایی خود تنظیم کنند. همچنین می‌توان با استفاده از برنامه‌های سوم شخص مانند Mimi، اقدام به تنظیم صدای خروجی کرد.

مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ اعلام کرد اپل در تلاش است تا ایرپاد پرو را به عنوان سمعک برای کاربران عرضه کند. به گفته وی، اپل به تازگی مهندسان با سابقه طراحی دستگاه‌های کمک شنوایی را برای توسعه این هدفون استخدام کرده است.

قابلیت دیگری که اپل در تلاش برای ایجاد آن در ایرپاد پرو بوده، اضافه کردن سنسور دماسنج است. پیش از این سنسور دماسنج در ساعت‌های هوشمند واچ سری ۸ و واچ اولترا معرفی شده بود، اما دقت اندازه‌گیری دما داخل گوش بسیار بالاتر از مچ دست است.

سنوسر دما سنج در ایر پاد پرو

گورمن همچنین اعلام کرده اضافه شدن این قابلیت ممکن است چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد. به گزارش وی، اپل ظاهرا در نظر دارد تا شارژر تایپ سی را به کیس هدفون ایرپاد پرو اضافه کند که در راستای قانون استاندارد‌سازی اتحادیه اروپا است.

با توجه به اینکه نسل جدید ایرپاد پرو به تازگی عرضه شده، احتمالا تا سال‌ها شاهد تغییر اساسی در این هدفون‌ها نخواهیم بود و کاربران ایرپاد می‌توانند از قابلیت‌های جدید در کنار iOS 17 استفاده کنند. یکی از قابلیت‌های جدید شامل ارایه کلید برای قطع صدای میکروفون در حین تماس است. همچنین در ادامه گزارش آمده که ممکن است اپل برای رقابت با مدل‌های ارزان‌تر هدفون‌های سامسونگ و سونی اقدام به کاهش قیمت ایرپادهای نسل دوم از ۱۳۰ به ۱۰۰ دلار کند.

اخبار مرتبط: