شب گذشته، اپل از ایرپاد پرو ۲ با کیس شارژ تایپ سی (Type-C) رونمایی کرد، اما سایر مشخصات فنی کاملا مشابه نسل قبل است.

پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات مختلف در خبرگزاری‌های حوزه فناوری، اپل از سری آیفون ۱۵ با درگاه تایپ سی رونمایی کرد. براساس قانون جدید اتحادیه اروپا، تمامی سازندگاه دستگاه‌های هوشمند باید از درگاه استاندارد تایپ سی استفاده کنند تا قابلیت همگام‌سازی با سایر گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها ممکن شود. اما دیشب تنها آيفون‌ها نبودند که به پورت تایپ سی مجهز شدند، بلکه ایرپاد پرو ۲ نیز از این ویژگی برخوردار شد تا کاربران به‌راحتی بتوانند با سایر شارژ‌ها ایرپادها‌یشان را شارژ کنند.

براساس اعلان رسمی اپل، ایرپاد پرو ۲ و EarPods را می‌توان با درگاه تایپ سی خریداری کرد که قابلیت بسیار جذاب و جالب برای کاربران خواهد بود. این ویژگی اجازه می‌دهد تا کاربران از EarPods برای سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده کنند. همچنین، کاربران می‌توانند از شارژ آیفون ۱۵ استفاده کرده و کیس ایرپاد پرو نسل دوم را شارژ کند. این قابلیت چیزی شبیه به شارژ معکوس به‌شمار می‌رود، اما از سرعت شارژ بسیاری سریع‌تری برخوردار است.

ایرپاد پرو 2 با درگاه USB-C

البته باید یادآور شویم که ایرپاد پرو ۲ هیچ‌‌گونه قابلیت جدیدتری نسبت‌به نسل گذشته که سال قبل معرفی شد نخواهد داشت. بنابراین، تنها تفاوت همان بهره‌مندی از درگاه تایپ سی برای آسان‌تر شدن نوع کاربری و همگام‌سازی ساده‌تر با دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود. همچنین، اکنون کاربران می‌توانند بدون بروز مشکلی از سایر کابل‌ها و آداپتورهای سوم شخص برای شارژ دستگاه‌های آیفون ۱۵ و ایرپاد پروهای نسل دوم استفاده کننند.

درانتها یادآوری می‌شود که غول کوپرتینویی قیمت هیچ‌یک از محصولاتش را به‌جز آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش نداده، بنابراین کاربران برای خرید یک ایرپاد پرو نسل دوم با درگاه شارژ تایپ سی باید ۲۴۹ دلار پرداخت کنند که قیمتی نسبتا خوب درمقایسه با نسل‌های گذشته به‌حساب می‌آید. همچنین، دیگر کاربران محدود اکوسیسیم بسته اپل نیستند و قادرند آزادانه‌تر با سایر دستگاه انتقال داده انجام دهند.

اخبار مرتبط: