اپل ایرپاد مکس جدید را با پورت USB-C و رنگ‌های تازه معرفی کرد، اما نبود ارتقا عملکرد و سخت‌افزار، موجب ناامیدی برخی کاربران شد.

اپل در سال ۲۰۲۰ ایرپاد مکس را معرفی کرد و این هدفون‌های پریمیوم کمپانی کوپرتینویی تقریباً چهار سال بدون هیچ به‌روزرسانی‌ای باقی ماندند. روز دوشنبه، اپل بالاخره از ایرپاد مکس جدید خود رونمایی کرد، اما متأسفانه خبر چندان هیجان‌انگیزی در‌کار نبود. تنها تغییر قابل‌توجه، جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C بود و سخت‌افزار آن تقریباً مشابه نسخه اصلی باقی مانده‌است.

اپل در رویداد “It’s Glowtime”، پس از معرفی ایرپادهای جدید 4، به‌ایرپاد مکس نیز پرداخت. کمپانی اپل اعلام کرد ایرپاد مکس اکنون به‌جای پورت لایتنینگ، از پورت USB-C برای شارژ بهره می‌برد و در رنگ‌های جدیدی در دسترس خواهد بود. این به‌روزرسانی‌ها، ایرپاد مکس را با محصولات جدید اپل همگام‌تر کرده و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

با توجه به‌اینکه اپل به‌تازگی ایرپادهای پایه 4 را با همان تراشه H2 موجود در نسل دوم ایرپاد پرو 2 معرفی کرد که قابلیت حذف نویز فعال بهتری را ارائه می‌دهد، برخی انتظار داشتند تراشه قدرتمند H2 به ایرپاد مکس نیز راه پیدا کند. اما در کمال تعجب، این اتفاق رخ نداد و ایرپاد مکس همچنان از تراشه H1 بهره می‌برد.

ارتقا ایرپاد مکس اپل

به جز پورت USB-C و رنگ‌های جدید، سخت‌افزار ایرپاد مکس هیچ تغییری نکرده و با مدل اصلی یکسان است. عدم تغییرات گسترده این هدفون نشان می‌دهد کاربران نباید انتظار هیچ بهبودی در کیفیت صدا یا قابلیت‌های حذف نویز فعال (ANC) داشته باشند. حتی در سطح سیستم‌عامل، iOS ایرپاد مکس جدید را به‌عنوان یک نسخه اصلاح‌شده یا “1.2” شناسایی می‌کند، نه یک نسل کاملاً جدید. این موضوع نشان می‌دهد اپل تمرکزش را برروی بهبودهای ظاهری و سازگاری با محصولات جدید خود قرار داده و ارتقا سخت‌افزاری را برای ایرپاد مکس در نظر نگرفته است.

وب‌سایت اپل تایید می‌کند ایرپاد مکس جدید همان تراشه H1 را دارد که در نسخه معرفی شده در سال ۲۰۲۰ نیز استفاده شده بود. در صفحه‌ای دیگر، اپل می‌گوید ایرپاد مکس دارای “۲ برابر حذف نویز فعال بیشتر” است، اما در توضیحات ریز صفحه مشخص می‌شود که این مقایسه با ایرپادهای جدید ۴ که فاقد سری‌های سیلیکونی هستند انجام شده‌است.

هرچند تجهیز به پورت USB-C یک تغییر مثبت و کاربردی است به‌ویژه اگر اپل امکان انتقال صدای Lossless را از طریق آن فراهم کند، اما بسیاری از مشتریان از عدم ارائه به‌روزرسانی‌های اساسی‌تر برای این هدفون‌های پرچم‌دار اپل، ابراز ناامیدی کردند. ایرپاد مکس جدید با پورت USB-C هم‌اکنون با همان قیمت قبلی ۵۴۹ دلار برای پیش‌سفارش در دسترس است. با‌این‌حال، اگر رنگ‌های جدید یا USB-C برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید ایرپاد مکس با پورت لایتنینگ را با ۱۰۰ دلار کمتر خریداری کنید.