تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد، اپل قصد دارد نسخه جدید از هدفون‌های ایرپاد مکس را تا اواخر سال 2024 میلادی با پورت USB-C و رنگ‌بندی متنوع معرفی خواهد کرد، اما نباید منتظر به‌روزرسانی سخت‌افزاری یا قابلیت‌های بیشتر باشیم.

براساس آخرین گزارش‌ها، تحلیلگر معروف حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، اعلام کرد هدفون ایرپاد مکس با تراشه جدید H2 با ویژگی‌های جدید مانند صدای تطبیقی و شخصی‌سازی شده همراه نخواهد شد. درحقیقت، مارک گورمن براین‌باور است نسخه جدید ایرپاد مکس از هیچ‌گونه تغییرات سخت‌افزاری برخوردار نمی‌شود و تنها با پورت USB-C و رنگ‌بندی متنوع‌تر از قبل معرفی می‌شود تا کاربران انتخاب بهتر و راحت‌تری هنگام خرید داشته باشند.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، اواسط شهریورماه، اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Wonderlust اقدام به‌معرفی سری آيفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اولترا نسل دوم کرد که با استقبال گسترده هواداران مواجه شد. بااین‌حال، درکنار این محصولات پرچمدار و فوق‌پیشرفته، این کمپانی از هندزفری بلوتوثی ایرپاد پرو با درگاه USB-C و بدون تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری رونمایی کرد و حالا به‌نظر می‌رسد اقدام مشابهی را برای هدفون AirPods Max انجام می‌دهد.

airpods max

تغییر اکوسیستم اپل از درگاه لایتنینگ به USB-C مطابق مقررات سازمان اتحادیه اروپا انجام می‌گیرد، چراکه این رگولاتوری تمام شرکت‌های سازنده لوازم الکترونیکی را موظف کرد تا تمام دستگاه‌هایشان را به پورت استاندارد USB-C مجهز کنند تا کاربران برای همگام‌سازی آن‌ها با سایر وسایل با مشکل روبه‌رو نشوند. همچنین، با ارائه این قابلیت، ایرپاد مکس با سایر دستگاه‌ها سازگار می‌شود. ازسوی‌دیگر، گورمن اضافه کرد برنامه‌های اپل تا زمان عرضه هدفون AirPods Max دست‌خوش تغییر شود.

باوجوداین، به‌نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو برای اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی ایرپاد مکس با پورت USB-C و اضافه کردن گزینه‌های رنگی متنوع‌تر باشد که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم. هفته گذشته، تحلیلگر یادشده گزارش داد هرسه مدل AirPods و لوازم جانبی Magic Keyboard و Magic Trackpad احتمالا تا سال 2024 به USB-C مجهز می‌شوند. در آخر، باید اشاره کرد این درگاه می‌تواند برای یکپارچه‌سازی و شارژ کردن محصولات اپل با سایر شارژرها ممکن می‌سازد.

اخبار مرتبط: