بررسی‌های ایرپاد 4 نشان می‌دهند نسخه مجهز به‌حذف نویز فعال، رقیبی قدرتمند برای ایرپاد پرو 2 است و نسخه استاندارد نیز پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به AirPods 3 داشته است.

اپل در رویداد It’s Glowtime از دو مدل جدید ایرپاد 4 رونمایی کرد؛ یکی مجهز به‌قابلیت حذف نویز فعال و دیگری بدون این ویژگی. رونمایی اپل از ایرپادهای 4 می‌تواند برای کاربرانی که در انتظار ایرپاد Pro 2 بودند و تاکنون از خرید ایرپاد جدید خودداری کرده‌اند، جذاب باشد. البته، آخرین ایربادهای بی‌سیم اپل بی‌نقص نیستند و مطالعه‌ی تجربیات مختلف کاربران برای درک بهتر از نقاط قوت و ضعف محصول توصیه می‌شود. ویدیوهای بررسی این محصول نیز در انتهای مطلب ارائه شده‌اند.

مایک آندرونیکو، کارشناس حوزه فناوری در CNN، بر‌این‌باور‌ است AirPods 4 جدید با بهره‌گیری از قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، عملکرد صوتی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد که در سطح ایرپاد پرو 2 قرار می‌گیرد. با‌‌‌این‌حال، آندرونیکو نبود سرگوشی‌ها در ایرپاد 4 را یک نقطه ضعف می‌داند و به‌دلیل وجود سرگوشی‌ها در ایرپاد پرو 2، تناسب ایمن‌تر و راحت‌تر آن را ترجیح می‌دهد. با‌این‌حال، طراحی باز ایرپاد 4 نیز طرفداران خاص خود را دارد؛ برخی راحتی بیشتر آن را تحسین می‌کنند و برخی دیگر معتقدند ایرپاد 4 به‌آنها کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با محیط اطراف‌شان داشته باشند. در نهایت، انتخاب بین این دو مدل به‌ترجیحات شخصی کاربر و میزان اهمیتی که برای تناسب و راحتی قائل است، بستگی دارد.

بیلی استیل از Engadget معتقد است ایرپاد 4 با وجود ویژگی‌های جذاب، از نظر اقتصادی بهینه‌ترین گزینه نیست. استیل استدلال می‌کند با کمی جستجو می‌توان ایرپاد پرو 2 را با قیمتی نزدیک به ایرپاد 4 با قابلیت حذف نویز فعال خریداری کرد. با‌این‌حال، او نسخه پایه ایرپاد 4 را به‌عنوان یک ارتقاء قابل‌توجه نسبت به‌نسل قبلی خود ستایش می‌کند و آن را گزینه‌ای عالی برای کاربرانی می‌داند که نیازی به‌قابلیت حذف نویز فعال ندارند و به‌دنبال یک تجربه صوتی باکیفیت و بهبود‌یافته هستند.

بررسی‌های ایرپاد 4

دیدگاه استیل نشان می‌دهد اپل با معرفی ایرپاد 4، مرز بین مدل پایه و ایرپاد پرو را کم‌رنگ‌تر کرده است. نسخه مجهز به‌حذف نویز فعال (ANC) تقریبا تمام ویژگی‌های برجسته ایرپاد پرو 2 را ارائه می‌دهد، البته به‌جز قوی‌ترین سطح حذف نویز، ویژگی‌های سلامتی شنوایی آینده و چند مورد دیگر. با‌این‌حال، قیمت 179 دلاری این مدل، با توجه به‌امکان خرید ایرپاد پرو 2 با قیمت مشابه در تخفیف‌ها، چندان جذاب به‌نظر نمی‌رسد.

از‌سوی‌دیگر، AirPods 4 با قیمت 129 دلار، یک ارتقا قابل‌توجه نسبت به‌نسل قبلی خود است و برای طرفداران طراحی باز و بدون نیاز به حذف نویز فعال، گزینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. انتخاب بین این دو مدل، به‌ترجیحات کاربر در مورد طراحی و نیاز به‌امکانات اضافی پرو بستگی دارد. در‌هر‌صورت، برای اولین بار، قیمت عامل تعیین‌کننده‌ای در انتخاب بین دو محصول اپل نخواهد بود و کاربران باید بر‌اساس نیازها و اولویت‌های‌شان، بین کیفیت صدای برتر و قابلیت حذف نویز فعال یکی را انتخاب کنند.

کارشناس CNET، دیوید کارنوی، در بررسی ایرپاد 4 استاندارد می‌گوید با وجود جذابیت‌ها، احتمالا در طول فروش‌های ویژه، به‌خصوص در تعطیلات، با قیمت مناسب‌تری در حدود ۱۰۰ دلار عرضه خواهند شد. کارنوی تصدیق می‌کند این مدل‌ها می‌توانند به‌کوچکی یا ارزانی ایرپاد 2 نباشند، اما کیفیت صدای برتر و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند.

با‌‌این‌حال، کارنوی تأکید می‌کند ایرپاد 4 مجهز به‌حذف نویز فعال به‌دلیل ویژگی منحصربه‌فرد خود، جایگاه ویژه‌ای دارند. او این هدفون‌ها را اولین ایربادهای با طراحی باز می‌داند که قابلیت حذف نویز فعال آن‌ها به‌طور مؤثر عمل می‌کند. این ویژگی، ایرپاد 4 مجهز به‌حذف نویز فعال را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که تمایلی به‌استفاده از ایربادهای داخل گوشی ندارند. کارنوی معتقد است این قابلیت نوآورانه، ارزش پرداخت 50 دلار اضافی را دارد، البته در‌صورتی‌که از توان مالی کافی برخوردار باشید.