شرکت اپل در راستای تغییر طراحی، اقدام به حذف دکمه فیزیکی پشت جعبه شارژر کرده و از این پس شاهد دکمه مخفی ایرپاد 4 هستیم.

در طی رویداد Its Glowtime اپل توجه ویژه‌ای به ایرپادهای محبوبش نیز داشت و از دو نسخه ایرپاد 4، یکی معمولی و دیگری با قابلیت نویز کنسلینگ رونمایی کرد. این دو ایرپاد کارایی و قابلیت‌های بسیار جالبی نیز در دل خود دارند. از طرف دیگر، در این رویداد مشخص شد که آپدیتی ویژه در راه ایرپاد پرو 2 است که متمرکز بر سلامتی کاربر بوده و این ایرپاد جذاب و دوست‌داشتنی را به یک سمعک تبدیل می‌کند! در نسخه ایرپاد 4 نیز بالاخره شاهد حذف شدن دکمه Setup فیزیکی در پشت جعبه شارژر هستیم تا طراحی این محصول، زیباتر و ظریف‌تر از پیش شود.

اپل سال‌هاست که در پشت جعبه شارژر، از دکمه فیزیکی به نام Setup جهت اتصال ایرپادها به گوشی یا ریست کردن آنان استفاده کرده است. با این حال، در جدیدترین نسخه، تصمیم گرفته از دکمه مخفی ایرپاد 4 کند و از شر این دکمه فیزیکی خلاص شود. حال جعبه ایرپاد 4 مجهز به یک دکمه خازنی حساس به لمس است که با لمس، دستورات دکمه Setup سابق را اعمال می‌کند و در کنار آن، باعث می‌شود با ظاهری ویژه، صاف، ظریف و بدون هیچ برآمدگی بر روی جعبه شارژر مواجه باشیم.

دکمه مفی ایرپاد 4 برای وصل شدن به آیفون

به گفته وبسایت Gear Patrol، دکمه مخفی ایرپاد 4 برخلاف دکمه قدیمی، در جلوی جعبه شارژر قرار گرفته است. برای وصل کردن ایرپاد 4 به گوشی‌های خود، فقط کافیست جعبه شارژر را باز کنید و دوبار بر روی قسمت جلویی آن ضربه بزنید؛ تبریک می‌گوییم، کار پایان یافت و ایرپادهای جدید شما به گوشی متصل شده است! برای بازگرداندن محصول به تنظیمات کارخانه یا به اصطلاح ریست کردن آن، می‌توانید انگشتتان را برای چند ثانیه در همان ناحیه نگه دارید یا سه بار به همان قسمت به آرامی ضربه بزنید.

حذف دکمه فیزیکی، تنها تغییر ظاهری در جعبه شارژر ایرپاد 4 نیست. در نسخه جدید، نورهای موجود بر روی جعبه نیز با تغییر طراحی مواجه شده و ظاهری زیباتر و جمع و جورتر از پیش دارند. از این پس، در هنگام شارژ شدن یا بسته بودن جعبه، دیگر نور LED نقطه‌ای قابل مشاهده نیست. این نور فقط زمانی که جعبه را باز می‌کنید یا سیم شارژر را به آن متصل می‌کنید، برای چند ثانیه روشن و سپس خاموش می‌شود.

همانطور که ذکر شد، سری ایرپاد 4 این بار مجهز به دو نسخه شده است؛ یکی معمولی برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند با بودجه کم از ایرپادی قدرتمند و با کیفیت بهره‌مند شوند و دیگری دارای قابلیت ANC یا نویز کنسلینگ که تجربه‌ای بهتر در گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس‌های در مکان‌های شلوغ به کاربر می‌دهد. در حال حاضر می‌توانید این محصول جذاب را از وبسایت‌های رسمی پیش‌خرید کنید. زمان عرضه رسمی آن برابر با 20 سپتامبر (30 شهریور) بوده و با پیش‌خرید دستگاه، جزو اولین کسانی خواهید بود که آن را دریافت می‌کنند.