شرکت Adobe هوش مصنوعی فایر فلای را با نسخه بتا اپلیکیشن Express برای موبایل در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار داده که پس از اتمام دوره، کاربران باید اشتراک ماهانه ۱۰ دلار را برای استفاده از آن خریداری کنند.

طی ۱ تا ۲ سال گذشته، هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است. این مسئله با عرضه ChatGPT شروع شد تا اینکه سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked هم در معرفی سری گلکسی S24، تمرکز خود را روی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Galaxy AI گذاشت. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت شناخته شده Adobe هم هوش مصنوعی مولد فایر فلای (Firefly) را برای گوشی موبایل عرضه می‌کند.

این شرکت هوش مصنوعی firefly را از طریق نسخه بتا اپلیکیشن جدید Express در دسترس کاربران اندروید و آیفون قرار داده است که ویرایش تصاویر و ویدیو در گوشی را آسان‌تر کرده و کیفیت آن را ارتقا می‌دهد. بااستفاده از دستور متنی کاربران می‌توانند از این هوش مصنوعی مولد بخواهند تا تصاویری را مطابق خواسته‌ها تولید کند. قابلیت‌های این هوش مصنوعی به تولید عکس محدود نمی‌شود و می‌تواند با درک محتوای تصویری، بخش‌های متفاوت تصویر مانند پس‌زمینه یا اشیاء مختلف را حذف کند.

Adobe brings Firefly

علاوه‌بر موارد ذکر شده که در ویرایش و ساخت تصاویر کاربرد دارند، هوش مصنوعی فایر فلای می‌تواند در زمینه‌های دیگری مانند ویرایش ویدیو و گزینه‌های همکاری استفاده از سرویس‌های دیگر هم به کاربر کمک کند. مثلا مشترکان سرویس Creative Cloud می‌توانند بااستفاده از برنامه موبایلی Express برای وارد کردن و ویرایش طراحی در پلتفرم محبوب فتوشاپ و Illustrator استفاده کنند. همچنین یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی، ایجاد مرز بین واقعیت و تصاویر کامپیوتری است که Adobe راه‌حلی برای این مشکل هم در نظر گرفته است. محتوای تولید یا ویرایش شده در این پلتفرم، با تگ مخصوص تولید می‌شوند که نشان می‌دهد محتوا تغییر کرده است.

درحال حاضر، ویژگی‌های پریمیوم Express به‌صورت رایگان در نسخه بتا در دسترس علاقمندان قرار گرفته، اما قرار است در آینده اشتراک ۱۰ دلاری برای استفاده ماهانه از آنها در نظر گرفته شود. اگرچه تعداد کاربران نسخه بتا iOS اپلیکیشن Express محدود شده، علاقمندان اندرویدی می‌توانند با استفاده از ابزار تغییر IP به کشورهای مورد نظر و بدون محدودیت نسخه بتا Express را از گوگل پلی نصب کرده و از هوش مصنوعی فایر فلای بدون محدودیت و پرداخت مبلغ و در موبایل بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: