استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوای دیجیتال هیجان‌انگیز و کاربردی است و کار بسیاری از تولیدکنندگان محتوا را راحت‌تر می‌کند؛ در همین راستا، ابزار جدید ادوبی به‌نام Firefly در دست ساخت است که برای فتوشاپ و Illustrator عرضه شده و کار با این دو را راحت‌تر می‌کند.

ابزار جدید ادوبی Firefly نام داشته و با عرضه آن، امکانات بیشتری در دسترس افراد حرفه‌ای قرار می‌گیرد تا به ویرایش و تولید محتواهایی خلاقانه بپردازند. در یک مصاحبه، این شرکت عنوان کرد که برنامه‌های فتوشاپ و Illustrator قرار است ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت کنند که سرعت برخی کارهای روتین و بسیار زمان‌گیر را افزایش می‌دهد. یکی از موردانظارترین این قابلیت‌ها در Illustrator ویژگی Generative Shape Fill است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد از طریق اجرای دستوراتی در قسمت Contextual Taskbar، بردارهای مختلفی به شکل‌هایشان اضافه کنند.

یکی دیگر از ابزار جدید ادوبی، قرار است Dimension Tool باشد که به طراحان اجازه می‌دهد سایز دقیق پروژه‌ها را فقط با چند کلیک، مشخص کنند. علاوه بر آن، قابلیتی به نام Mockup نیز اضافه شده که امکان خلق نمونه‌های اولیه هنری از اشیایی که روزمره می‌بینیم را می‌دهد. سایر ابزارهایی که قرار است برای Illustrator عرضه شوند شامل Retype، بهبود در ابزارهای انتخابی، تبدیل نوشته به الگو و Style Reference خواهند بود.

امکانات جدید ادوبی شامل حال برنامه معروف و کاربردی فتوشاپ نیز می‌شود. این برنامه قابلیتی جذاب به نام Selection Brush دریافت می‌کند که به کمک آن، انتخاب، ترکیب و اعمال فیلترها ساده‌تر و دیدنی‌تر خواهد شد. در کنار آن، ابزار Adjustment Brush نیز در دسترس قرار می‌گیرد که امکان اعمال تغییراتی غیرتخریبی به بخش‌هایی ویژه از تصویر موردنظرتان را می‌دهد. به علاوه این دو ابزار جالب، شرکت ادوبی بهبودهایی نیز برای بخش‌های Contextual Taskbar، ابزار Type و ویژگی Generate Image در نظر گرفته است.

تلاش ادوبی برای استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای برنامه‌های کاربردی‌اش باعث می‌شود طراحان و تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای در سراسر دنیا کار راحت‌تری برای تولید محتوا داشته باشند و بتوانند دیزاین‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و خلاقانه‌تری به شیوه‌ای ساده‌تر و کم دردسر خلق کنند. برخی از این ابزارها فقط به صورت بتا در فتوشاپ و Illustrator قرار داده شده اما برخی دیگر به صورت کامل و نهایی اعمال شده و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

ابزار جدید ادوبی به طور قطع کار بسیاری از کاربران را راحت و برایشان مفید واقع می‌شود. با این حال، شرکت مجبور است در این زمینه هوشمندانه عمل کند زیرا برخی از کاربرانش هنوز اعتماد چندانی به هوش مصنوعی ندارند. برای کاهش این ترس و نگرانی‌ها، ادوبی وعده داده که استفاده از این تکنولوژی‌ها در برنامه‌هایش تنها با هدف حمایت از تولیدکنندگان بوده و این شرکت تعهد کامل را در قبال این موضوع ارائه می‌دهد.