در چند روز اخیر، شاهد اعتصاب اتحادیه بازیگران در مقابل شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی بوده‌ایم که بر روی بازی‌های جدید تاثیری واضح دارد اما این مسئله، خوشبختانه تاثیری بر GTA 6 نخواهد داشت.

اتحادیه بازیگران بازی‌های ویدئویی یا SAG-AFTRA، با 160 هزار نفر عضو خود، دست به اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب در راستای نبود هیچ قوانینی برای محافظت از حقوق بازیگران در مقابل هوش مصنوعی است و شرکت‌های بزرگ این صنعت نیز تلاشی برای رفع این نگرانی انجام نداده‌اند. بدین ترتیب، شاهد اعتصاب اتحادیه بازیگران هستیم که قطعاً تاثیر فراوانی بر بازی‌های ویدئویی خواهد داشت.

با شروع این اعتصاب، اعضای اتحادیه بازیگران دیگر بر روی بازی‌های جدید کار نخواهند کرد و تا زمان ایجاد توافقی میان آنان و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی، شرایط به همین شکل باقی خواهد بود. شرکت Take-Two Interactive، کمپانی مادر راکستار، سازنده GTA 6 نیز یکی از همین شرکت‌های بزرگ است اما خوشبختانه این بازی بسیار موردانتظار که می‌دانیم هزاران هزار خط دیالوگ نیز خواهد داشت، تحت تاثیر این اعتصاب قرار نگرفته است و به احتمال زیاد، مشکلی از این لحاظ نخواهد داشت.

بازی GTA 6 و تعداد زیادی از عناوین موردانتظار دیگر، خوشبختانه از اعتصاب اتحادیه بازیگران در امان خواهند بود زیرا این اعتصاب فقط متمرکز بر روی بازی‌های جدید است و عناوینی که مرحله تولیدشان از یکسال پیش شروع شده، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. خود اتحادیه SAG-AFTRA نیز در قسمت پرسش و پاسخ خود، به این سوال جواب داده و اعلام کرده عناوینی هستند که تحت تاثیر این اعتصاب قرار نگیرند.

ری رودریگز، رئیس قراردادهای اتحادیه SAG-AFTRA عنوان کرد که اعضای این اتحادیه از تحت تاثیر قرار نگرفتن عناوینی چون GTA 6 خوشحال نیستند و با این گفته، وجود قانونی که اعتصاب بر روی بازی‌هایی که روند توسعه‌شان آغاز شده بی‌تاثیر است را تایید کرد. وی از بابت این قانون متاسف بوده اما چنین قراردادی از قبل بسته شده و این اتحادیه نیز چاره‌ای جز پیروی از مفاد آن ندارد.

در قسمت سوالات متداول وبسایت SAG-AFTRA عنوان شده بازیگرانی که برای عناوینی که تحت تاثیر اعتصاب قرار نگرفته‌اند فعالیت می‌کنند، می‌توانند با انتخاب خود، از شکستن اعتصاب خودداری کرده و قرارداد جدیدی با شرکت مربوطه امضا نکنند. در همین راستا، شرکت نیز نمی‌تواند هیچ اقدام قانونی علیه این بازیگران انجام دهد. به بیانی دیگر، بازیگران می‌توانند بر روی عناوینی که تحت تاثیر اعتصاب قرار نگرفته اما توسط شرکت‌های بزرگی که اعتصاب با آنان رخ داده ساخته میشوند، از امضای قراردادهای جدیدی که ممکن است نیاز باشد، به راحتی خودداری کنند.

به گفته سران این اتحادیه، هدف از اعتصاب رسیدن به دستمزدی عادلانه و همچنین کسب اجازه از بازیگر برای استفاده از چهره، بدن و صدای وی از طریق هوش مصنوعی است. در مقابل، شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی عنوان می‌کنند که چنین حمایتی انجام شده و یکی از محکم‌ترین قراردادهای حفاظتی در این صنعت در راستای عدم استفاده بدون رضایت بازیگر از چهره وی به کمک هوش مصنوعی، در جریان است. با این حال، اتحادیه به مفاد این قراردادها راضی نبوده به نظر می‌رسد باید قرارداد جدیدی با مفادی بهتر نوشته شود.

بازی GTA 6 در حال حاضر برای عرضه در پاییز سال 2025 برنامه‌ریزی شده و تا به این لحظه، خبری از نسخه رایانه‌های شخصی به میان نیامده است. با توجه به سابقه شرکت راکستار، کار بر روی این نسخه حدود یک سال بیشتر طول می‌کشد و به همین دلیل، به احتمال زیاد در 2025 شاهد عرضه نسخه رایانه‌های شخصی GTA 6 نخواهیم بود.