شرکت اکتیویژن گزارشی منتشر کرده که بر اساس تحقیقات‌شان، انتخاب بازیکنان در یک راند بخش آنلاین Call of Duty بر اساس مهارت، تجربه‌ای متعادل‌تر و لذت‌بخش‌تر برایشان می‌سازد.

این گزارش که توسط رمی اسماعیل، یکی از توسعه دهندگان و مشاوران صنعت بازی منتشر شده، نشان از تست‌های مختلفی توسط اکتیویژن می‌دهد که نتایجی جالب را در بر داشت. در جریان یکی از این تست‌ها، گزینه انتخاب بازیکنان در یک راند بر اساس مهارت خاموش شد که در نهایت نتایج جالبی از آن پدید نیامد. بسیاری از بازیکنان از این راند متنفر شده، بسیاری از آنان قبل از پایان بازی را ترک گفتند، مدت زمان بازی کردن کاهش یافت و به‌طور کلی، نتایجی منفی به بار آمد.

این گزارش جدید که Matchmaking Series: The Role of Skill in Matchmaking نام دارد، نگاهی به بخش آنلاین Call of Duty انداخته و تلاش‌های شرکت اکتیویژن برای خلق سیستمی متعادل برای انتخاب بازیکنان برای راندهای مختلف را به تصویر می‌کشد تا تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر به آنان ارائه کند. واضح است که مهارت یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب بازیکنان است اما همه تمرکز انتخاب بازیکنان برای یک راند بازی آنلاین، بر روی مهارت نیست.

گاهی اوقات، روبرو شدن با بازیکنی تواناتر، بازیکن ضعیف‌تر را مجبور به کسب مهارت‌های جدید و تلاش بیشتر برای بهتر شدن می‌کند. با این‌حال، این رویکرد همیشه نتیجه مثبتی در پی ندارد و گاهی اوقات، شکست‌های متعدد در چندین راند به دست بازیکنانی با مهارتی به طرز واضح بالاتر، باعث می‌شود بازیکنان وسط راند از بازی خارج شوند یا به‌طور کلی، کمتر به سراغ بخش چند نفره بیایند.

بر طبق تست‌های مختلف شرکت اکتیویژن، در بخش آنلاین Call of Duty راندهایی که بازیکنان بر طبق مهارت انتخاب نمی‌شوند، معمولاً بازیکنان ضعیف یا متوسط به‌صورت اتفاقی در کنار بازیکنان قدرتمندتر قرار می‌گیرند که شاید در یکی دو راند اول سرگرم کننده باشد اما به مرور، سختی آن بیشتر و تبدیل به امری طاقت فرسا خواهد شد. بدین ترتیب، استفاده از سیستم انتخاب بازیکنان بر اساس مهارت، باعث می‌شود بازیکنان زیادی به تجربه بخش آنلاین علاقمند شده و بسیاری از حالت‌های مختلف بخش آنلاین Call of Duty را تجربه کنند.

این مسئله باعث خلق بازی‌های لذت‌بخشی خواهد شد که یک بازیکن ضعیف یا متوسط نیز در پیشبرد تیمش تاثیرگذار باشد و نتایج مثبتی چه برای تیم و چه برای خود به‌دنبال بیاورد. بدین ترتیب، این چنین راندهایی باعث رشد بیشتر این بازیکن و افزایش توانایی‌هایش نیز خواهد شد. بازیکنانی که اکثر اوقات در راندهایی بسیار سخت با بازیکنان قدرتمند دیگر قرار می‌گیرند، زودتر از بازی خسته شده و در نهایت به جایی می‌رسند که در اواسط راند، خارج می‌شوند و حتی ممکن است از خود بازی نیز زده شوند. این تجربه، به طرز واضحی اکثر بازیکنان با هر سطح مهارتی را تحت تاثیر قرار داده و تجربه‌ای نامناسب تلقی می‌شود.

اکتیویژن عنوان می‌کند که این شرکت، همیشه توجهی ویژه به رعایت تعادل در انتخاب بازیکنان برای راندهای بخش آنلاین Call of Duty دارد تا مطمئن شود همه می‌توانند تجربه‌ای خوب از بازی داشته باشند و خسته نشوند. این باعث می‌شود جمعیت بازیکنان یک اثر افزایش یابد و از لحاظ رقابتی، با عنوانی سالم و ارزشمند مواجه شویم.

این تنها گزارش شرکت اکتیویژن نیست و در سال‌جاری، باید انتظار منتشر شدن گزارش‌های جالب این چنینی بیشتری از سوی این شرکت باشیم که در آنان، مطالب متنوعی بررسی و جزئیاتی کامل در موردشان ارائه شده است.