به‌نظر می‌رسد باری دیگر شاهد تعدیل کارمندان شرکت Activision Blizzard هستیم که این‌بار در ایالت کالیفرنیا به‌وقوع پیوسته است.

گفته می‌شود این شرکت قصد دارد حدود 400 نفر از کارکنان خود که در سانتا مونیکا و اروین در بخش موبایل گیمینگ فعالیت می‌کنند را تعدیل کند. بدین ترتیب، این شرکت قصد دارد پس از معامله‌ای که سال گذشته با مایکروسافت انجام داد و تبدیل به بخشی از این غول آمریکایی شد، از طریق تعدیل کارمندان، از فزونی نیروها جلوگیری کند. معامله مذکور با قیمت 75.4 میلیارد دلار به سرانجام رسید.

از این به بعد، خبر تعدیل کارمندان شرکت Activision Blizzard کسی را متعجب نمی‌کند زیرا تنها در سال گذشته، بر طبق آمار دقیق اداره توسعه اشتغال، این کمپانی 1003 نفر از اعضای خود از شهرهای نواتو، فاستر سیتی، کالیفرنیای جنوبی و… را اخراج کرده است.

شرکت Activision Blizzard به اداره توسعه اشتغال اعلام کرده که قصد دارد از تاریخ 11 اکتبر، 140 کارمند خود را در استودیوی بلیزارد واقع در شهر اروین اخراج کند. بر اساس نامه لزلی کمبل، رئیس بخش منابع انسانی Activision Blizzard به این سازمان، این 140 نفر، در سمت‌های مختلفی مشغول به‌کار بوده که همگی قرار است با تعدیل مواجه شوند. از جمله آنان می‌توان به حساب‌دار، مهندس نرم‌افزار، برخی از کارگردانان سری بازی‌های World of Warcraft، طراحان، تولیدکنندگان بازی و… اشاره کرد. جالب است بدانید که فقط کارمندان سطح پایین نیستند که شغل‌شان در خطر است زیرا در این لیست، نام یک معاون و یک کارگردان نیز دیده می‌شود.

تعدیل کارمندان شرکت Activision Blizzard

دلی سیمونز، سخنگوی شرکت، در مورد تعدیل کارمندان شرکت Activision Blizzard عنوان کرد که به‌طور دقیق نمی‌تواند مکان و جزئیات تیم‌هایی که قرار است اخراج شوند را بیان کند و دلیل این کار را سواستفاده رسانه‌های مختلف بیان کرد. در ماه ژانویه، شرکت مایکروسافت در بخش گیمینگ خود، یعنی کمپانی‌های Activision Blizzard، ایکس باکس و ZeniMax، بیش از 1900 کارمند را تعدیل کرده است. به دنبال آن، در ماه سپتامبر نیز 650 نفر دیگر از بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت با تعدیل مواجه شدند.

سخنگوی Activision Blizzard عنوان کرد که 400 نفری که قرار است تعدیل شوند، از قبل انتخاب شده و فقط خبر مربوط به این قضیه به تازگی درز کرده است. سمت‌های تحت تاثیر قرار گرفته، عمدتاً کارمندان شرکتی و افرادی که در بخش‌های پشتیبانی کار می‌کنند را شامل می‌شوند اما برخی افراد از تیم تولید بازی‌های مختلف نیز قربانی این تصمیم شده‌اند. ظاهراً اخراج‌ها قرار است به صورت موجی باشد که موج اول در 11 اکتبر و در شهرهای اروین و سانتا مونیکا به وقوع می‌پیوندد. بعد از آن در ماه نوامبر نیز نوبت به شهر پلایا ویستا می‌رسد و تا پایان سال جاری، تعدیل نیرو در هر سه این شهرها تکمیل می‌شود.

با توجه به درآمد فعلی مایکروسافت از بخش گیمینگ خود و مشکلاتی که از سوددهی این بخش دارد، متاسفانه تعدیل نیروی بیشتر چندان دور از انتظار نیست اما امیدواریم که چنین اتفاقی روی ندهد. در سال جاری، تعداد نیروهای اخراج شده به ارقام سرسام‌آوری رسیده و شرایط بدی به وجود آورده است. در سه ماه باقی مانده از سال نیز همچنان تعدیل‌هایی در نظر گرفته شده که این آمار را بیش از پیش بالا می‌برد.