اپل می‌خواهد علاوه‌بر هوش مصنوعی، iOS 18 را به چند ویژگی جدید مجهز کرده و ویژگی‌های قبلی را ارتقا دهد تا بهترین تجربه کاربری در اختیار قرار بگیرد.

آپدیت iOS 18 به‌دلیل تمرکز اپل بر ترکیب هوش مصنوعی با آیفون می‌تواند به بزرگ‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل تاریخ غول کوپرتینو برای گوشی تبدیل شود. درحقیقت اپل قصد دارد در سطح هسته هوش مصنوعی را با سیستم‌عامل ترکیب کند و برای همین این آپدیت اهمیت زیادی پیدا کرده است، البته هنوز جزئیات زیادی در دسترس نیست. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل روی چند ویژگی جدید برای بهبود تجربه کاربری کار می‌کند که علاوه‌بر iOS 18، در macOS 15 هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

آپدیت IOS

قبل از اپل، گوگل به‌خوبی توانست اندروید را به هوش مصنوعی مجهز کند و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های جدید را برای کاربران فراهم کند. ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل ویرایش تصاویر است که چند سال قبل برای گوشی‌های پیکسل گوگل در دسترس قرار گرفته بود. بااین حال سامسونگ هم توانست در رویداد Galaxy Unpacked و با معرفی Galaxy AI قدم مهمی در عرصه هوش مصنوعی بردارد. بنابراین اپل به‌خوبی می‌داند که در چه زمینه‌هایی باید هوش مصنوعی خود را توسعه دهد و به‌احتمال زیاد به ویژگی ویرایش تصویر مجهز می‌شود.

گزارش جدید در وب‌سایت MacRumors منتشر شده که نشان می‌دهد قابلیت‌های جدید در دسته ویژگی‌های دسترسی یا Accessibility قرار گرفته و همچنین برخی از ویژگی‌های فعلی ارتقا می‌یابد؛ البته احتمال دارد که اپل از هوش مصنوعی برای ارتقا قابلیت‌ها بهره ببرد. در ادامه لیست تغییرات مذکور قابل مشاهده است:

Adaptive Voice Shortcut

میانبر صوتی تطبیق‌پذیر

کاربران می‌توانند بااستفاده از قابلیت Adaptive Voice Shortcut عبارت یا کلمه‌ای را برای اعمال تنظیمات خاص مشخص کنند. سپس بااستفاده از آن عبارت، عملیات مشخص شده به‌صورت خودکار انجام می‌شود. این قابلیت می‌تواند در موارد متعددی مانند زوم استفاده شود و کنترل دستگاه را با صدا آسان‌تر کند.

دسته‌بندی جدید Live Speech

قابلیت Live Speech در نسخه فعلی یعنی iOS 17 در دسترس است، اپل با iOS 18 یک بخش اختصاصی برای دسته‌های ایجاد شده توسط کاربر قرار می‌دهد که در آن می‌توانند براساس علایق شخصی اولویت‌بندی کنند. همچنین امکان انتخاب نام و علامت جداگانه برای این دسته وجود دارد.

فونت سفارشی برای برنامه‌های بیشتر

فونت سفارشی برای برنامه‌های بیشتر

اپل درتلاش است تا برای بهبود شخصی‌سازی، قابلیت تغییر اندازه متن را در برنامه‌های مختلف پیاده کند. این ویژگی در بخش Display در Accessibility قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند اندازه‌های مختلف فونت را در برنامه‌های مختلف انتخاب کنند. درکنار آن macOS 15 به پشتیبانی از چند سایز فونت دیگر در ۵ برنامه جدید books، News، Stocks، Tips و Weather مجهز می‌شود.

این تغییرات ویژگی‌های جدید را در دسترس کاربران قرار داده و تجربه کاربری را ارتقا می‌دهد. همچنین MacRumors مدعی شده اپل درتلاش است تا قابلیت تنظیم اندازه فونت وار منو را در macOS 15 ارائه دهد. علاوه‌بر آن اپل روی چند ویژگی جدید کار می‌کند که قرار است در رویداد WWDC 2024 آخر بهار به‌نمایش گذاشته شود. البته تمام اطلاعات منتشر شده در این گزارش براساس اطلاعات اولیه است و درنهایت با تصمیم اپل ممکن است تغییر کند.

اخبار مرتبط: