شرکت اپل با یک روز تاخیر نسبت‌به iOS 17.4، آپدیت watchOS 10.4 را برای نسخه‌های مختلف اپل واچ منتشر کرد که علاوه‌بر ویژگی‌های جدید، مشکل Ghost Touch را نیز رفع می‌کند.

معمولا شرکت اپل آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را در یک روز برای همه دستگاه‌ها منتشر می‌کند. مثلا چند ماه قبل آپدیت iOS 17، به‌همراه آپدیت‌های دیگر iPadOS 17 و watchOS 10 برای تمامی دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شد. چهارشنبه گذشته آپدیت iOS 17.4 را برای تمام آیفون‌های واجد شرایط منتشر کرد که قابلیت ساید لودینگ را در اختیار کاربران اروپایی قرار می‌داد. بااین حال خبری از آپدیت watchOS 10.4 نبود تا اینکه شب گذشته این به‌روزرسانی هم برای نسخه‌های واجد شرایط اپل واچ در دسترس قرار گرفت. این آپدیت علاوه‌بر چند قابلیت کوچک، یکی از مشکلات بزرگ اپل واچ‌ها را نیز برطرف می‌کند.

WatchOS 10.4 برای دستگاه های سازگار منتشر شد

در آپدیت watchOS 10.4 مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید از جمله ایموجی‌های تازه و ویژگی Tap to Show Full Notification عرضه شده‌اند. بااین حال همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی در این آپدیت، رفع یکی از مشکلات اساسی اپل واچ است که به‌نام ghost touch شناخته می‌شد. در ادامه لیست کامل تغییرات watchOS 10.4 قابل مشاهده است:

  • قابلیت جدید Tap to Show Full Notification به کاربر اجازه می‌دهد با دوبار ضربه زدن روی اعلان در اپل واچ، اعلان به‌صورت کامل نمایش داده شود.
  • استفاده از اپل پی (Apple Pay) با روش Confirm with AssistiveTouch از این پس برای افزایش امنیت به یک رمز عبور نیاز دارد و فقط با دوبار کلیک روی دکمه کناری قابل استفاده نیست.
  • رفع مشکل Ghost Touch که باعث می‌شود دستگاه لمس‌های کاذب را تشخیص دهد و ویژگی لمسی، دقت بالاتری داشته باشد.
  • رفع مشکلی که از همگام‌سازی مخاطبان با اپل واچ برای برخی از جلوگیری می‌کرد.

برای نصب آپدیت watchOS 10.4 باید در آیفون به برنامه Apple Watch مراجعه کرده، از «General > Software > Updates» اقدام کرد. یادآوری می‌شود برای این کار شارژ اپل واچ باید حداقل ۵۰ درصد بوده و به شارژر متصل باشد. علاوه‌بر آن اپل واچ باید در محدوده آیفون بوده و آیفون به اینترنت متصل باشد.

اخبار مرتبط: