به نظر می‌رسد آپدیت جدید بتای iOS 18.1 عملکرد تراشه A18 پرو در بنچمارک‌های مختلف را طرز واضحی بهبود بخشیده است.

شرکت اپل محدودیتی برای پردازنده تراشه A18 پرو اعمال کرده بود که باعث می‌شد عمر باتری افزایش یابد اما در ازای آن، عملکرد تراشه در تست‌های تک و چند هسته‌ای کاهش می‌یافت. به نظر می‌رسد در آپدیت جدید بتای iOS 18.1 این محدودیت برداشته شده زیرا عملکرد پردازشی آن در تست‌ها و بنچمارک‌ها با افزایشی واضح مواجه شده است و حال قدرت آن در بخش چند هسته‌ای، به تراشه M2 نزدیک شده است.

آپدیت جدید بتای iOS 18.1

منتقدی به نام Dame Tech که عملکرد تراشه‌های مختلف را بررسی می‌کند، این تغییر را در آپدیت جدید بتای iOS 18.1 کشف کرد. وی امروز تراشه A18 پرو را تست کرده و در بنچمارک کیگ‌بنچ 6 متوجه شد که عملکرد پردازنده در آپدیت جدید iOS 18.1، تغییراتی به خود دیده است. در این بررسی، تراشه پرچم‌دار اپل در قسمت تک هسته‌ای امتیاز 3601 و در قسمت چند هسته‌ای، امتیاز 9388 را به دست آورده است.

در نمونه‌های اولیه که بررسی شد، تراشه A18 پرو در بخش چند هسته‌ای قدرتی برابر با تراشه M1 داشته و در حد آن ظاهر می‌شد. حال با تغییرات جدید و افزایش توان آن، تراشه پرچم‌دار اپل با M2 که در لپ‌تاپ‌های 15 اینچی مک بوک ایر یافت می‌شود نیز رقابت می‌کند! این آمار برای چنین تراشه‌ای در یک گوشی همراه به معنای واقعی کلمه تحسین‌برانگیز بوده و تعهد اپل به تحویل محصولی ارزشمند را نشان می‌دهد.

رسانه Dame Tech عنوان کرد: «آپدیت جدید بتای iOS 18.1 عملکرد تراشه‌های اپل را به طرز واضحی افزایش داده است. تراشه A18 پرو توانست در بنچمارک گیک‌بنچ 6 در قسمت تک هسته‌ای امتیازاتی برابر با 3300 و 3400 دریافت کند. تراشه A17 پرو نیز با مشکلاتی مواجه شده بود که امتیازش تا 2700 و 2800 در بخش تک هسته‌ای کاهش یافت. این ایراد نیز ظاهراً برطرف شده و حال شاهد امتیازات 2900 و 3000 در بخش تک هسته‌ای در این قطعه هستیم».

آپدیت جدید بتای iOS 18.1

به نظر می‌رسد چیپست A17 پرو که بر روی مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس یافت می‌شود نیز تحت تاثیر قرار گرفته و عملکرد آن نیز با بهبود روبرو شده است. با این حال، باید ببینیم که آیا اپل در نسخه رسمی iOS 18.1 نیز همچنان بر سر این تصمیم خواهد بود که محدودیت پردازنده این تراشه‌ها را حذف کند یا خیر. از این پس، دارندگان آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس می‌تواند از توان پردازشی افزایش یافته دستگاه‌های خود لذت ببرند. از طرف دیگر، در برخی بررسی‌ها مشخص شد که A18 پرو اپل توان مقابله با Snapdragon 8 Gen 4 ساخته کوالکام را ندارد و در تست‌ها، کوالکام پیروز میدان شد.