تقریبا دو سال پس از آنکه اپل فناوری شارژر مغناطیسی MagSafe را برای آیفون‌های خود معرفی کرد، کاربران بالاخره امسال می‌توانند به لوازم جانبی دسترسی داشته باشند که بهتر بود همزمان با آیفون‌های جدید عرضه می‌شد. قطعه‌ای که یک پایه استند مغناطیسی داخل ماشینی است که می‌تواند گوشی شما را شارژ کند. در ادامه اطلاعات بیشتری از MagSafe برای اپل را بخوانید.

بر اساس گزارش 9to5Mac، شرکت بلکین شارژر ماشین بی‌سیم Boost Charge Pro خود را با پشتیبانی کامل از قابلیت MagSafe (شارژر مغناطیسی) اپل معرفی کرده که هم‌اکنون می‌توانید در فروشگاه‌های اپل آن را با قیمت نهایی 99.95 دلار پیش‌ سفارش کنید.
بعضی از شما ممکن است با خود فکر کنید که "خب، آمازون همین حالا هم مملو از شارژرهای ماشینی سازگار با MagSafe است و قیمت آنها خیلی پایین‌تر از 100 دلار است.

پس چه چیزی شارژر نسبتاً گران‌قیمت شرکت بلکین را خاص می‌کند؟" پاسخ این است که این یکی، یک شارژر MagSafe واقعی است، درحالی‌که بقیه شارژرها صرفاً با MagSafe سازگار هستند. این بدان معناست که آنها از حلقه‌ای از آهنرباها برای نگه داشتن گوشی شما و اعمال شارژ استاندارد Qi استفاده می‌کنند. بنابراین نمی‌توانند انرژی زیادی را به گوشی شما منتقل کند، چراکه اپل اجازه اینکار را به آنها نمی‌دهد.

شارژر جدید مگسیف برای آیفون

(برخی شرکت‌های تولیدکننده شارژر ماشینی می‌گویند که محصول آنها می‌تواند شارژ 15 واتی را ارائه دهد، اما به نظر می‌رسد منظور آنها این است که سیم‌پیچ موجود در شارژرشان از نظر فنی قادر به ارائه شارژ سریع بی‌سیم برای تلفن‌هایی است که آیفون نیستند). اما یکی از این شارژهای ماشینی که توانسته تأییدیه رسمی سازنده آیفون را بگیرد، بالاخره از راه رسیده است و راستش توصیه کردن آن کمی دشوار است!

نام طولانی که شرکت بلکین برای این شارژر انتخاب کرده اساسا نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهد. " آن را روی دریچه هوای ماشین خود می‌بندید، و آیفون شما را بالا نگه می‌دارد تا بتوانید نقشه‌ها را از روی آن بخوانید یا پخش موسیقی را از روی آن کنترل کنید." (البته از نظر تئوری، چراکه در عمل معلوم نیست که آیا پره‌های دریچه هوای ماشین توان لازم برای نگه داشتن وزن آیفون و استند شارژر را دارند یا نه.)

این شارژر همچنین به اندازه 15 وات قدرت شارژ دارد که بیشتر از میزان برقی است که آیفون می‌تواند از یک شارژر Qi استاندارد بگیرد.
همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم، ایجاد یک شارژر ماشینی یک استفاده بسیار واضح از فناوری MagSafe اپل است. به همین خاطر هم هست که وقتی شرکت بلکین طرح این شارژر ماشینی را یک روز پس از معرفی فناوری MagSafe با آیفون 12، ارائه کرد همگی بسیار هیجان‌زده شدیم. البته قیمت این لوازم جانبی در آن زمان تنها 40 دلار بود و واقعاً هم نمی‌توانست گوشی شما را شارژ کند. دقیقاً همان کاری که انتظار داشتیم به خوبی انجام دهد!

مگسیف جدید آیفون برای ماشین

برخلاف آن مدل قبلی، لوازم جانبی جدید بلکین دارای یک کابل USB-C داخلی است تا برق را از باتری ماشین به گوشی تلفن همراه شما برساند. این کابل داخل پورت یک آداپتور فندکی قرار می‌گیرد تا بتواند برق لازم برای شارژ گوشی را تأمین کند. این در حالی است که بسیاری از خودروهای مدرن امروزی به صورت پیش‌فرض دارای پورت‌های USB هستند که برای شارژ گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین قرار دادن یک آداپتور فندکی، غیرضروری به نظر می‌رسد و برای خیلی‌ها یک هزینه اضافی است. اما واقعیت آیت است که خیلی از خودروها نیز از این پورت‌های داخلی بی‌بهره‌اند که باعث می‌شود آداپتور 12 ولت فندکی این شارژر بسیار مفید باشد.

پایه استند این شارژر به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید گوشی خود را به صورت افقی یا عمودی روی آن قرار دهید. از جنبه‌های مختلف، این شارژر و استند ماشینی به نظر یک محصول بی‌رقیب و بی‌نقص می‌آید. البته به جز قیمت 99.95 دلاری‌اش که آن را بسیار گرانتر از سایر شارژرهای ماشینی مشابه می‌کند. گرچه لوازم جانبی مرتبط با فناوری MagSafe (شارژر مغناطیسی) ارزان‌قیمت نیستند، اما نمونه‌های بسیار ارزان تری از چنین شارژرهایی نیز در بازار وجود دارد.

یکی دیگر از مشکلات شارژر MagSafe بلکین این است که تنها در یک رنگ سفید عرضه می‌شود که ممکن است به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. شارژر ماشینی Belkin Boost Charge Pro Wireless Car Charger مطابق با MagSafe از تاریخ 23 آبان وارد بازارهای سراسر جهان می‌شود.

خبر مرتبط: کاهش تولید ۱۴ پلاس