اپل به‌دلیل وجود مشکلاتی در زمینه ساخت پنل نمایشگر، تولید سری گوشی‌های آیفون ۱۵ را نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش می‌دهد که این موضوع احتمالا باعث بالا رفتن قیمت آیفون‌های جدید می‌شود.

سری گوشی‌های آیفون ۱۵ شهریور ماه معرفی و عرضه می‌شود، اما مشکلات چرخه تولید باعث شده اپل نتواند تا پیش از عرضه، تعداد آیفون‌های مورد نیاز بازار را تامین کند. گزارش‌ها حاکی است سال گذشته تعداد ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ تولید شد، اما ظاهرا امسال اپل از آیفون ۱۵ تاکنون فقط ۸۳ تا ۸۵ میلیون نسخه تولید کرده که حدود ۸ درصد کمتر از سال قبل است.

مشکل اصلی تولید پنل نمایشگر مدل‌های پرو و پرو مکس است که هر ۲ به دلیل تعبیه حاشیه بسیار نازک، فرآیند تولید جدیدی دارند. شرکت فاکسکان به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده قطعات اپل، اعلام کرده که نمایشگرهای ال‌جی‌دیسپلی در تست قالب‌گیری با فشار تزریق پایین (LIPO) با مشکل مواجه شده‌اند که این مسئله باعث شده تولید آیفون ۱۵ پرو مکس متوقف شود و در نهایت باعث کاهش تولید شده است.

آیفون ۱۵ فناوری‌های جدیدی را در خود جای داده است. یکی از آنها استفاده از فناوری باتری انباشته است که ظرفیت و سرعت شارژ بالاتری نسبت به باتری‌های عادی دارند. همچنین آیفون ۱۵ پرو مکس با لنز پریسکوپ عرضه خواهد شد و مدل‌های پرو و پرو مکس از تراشه A17 Bionic با فناوری ۳ نانومتری بهره می‌برند. علاوه‌بر آن، همه مدل‌های این سری از قابلیت داینامیک آیلند و درگاه ورودی تایپ سی استفاده می‌کنند.

اپل اخیرا گزارش مالی فروردین‌ماه را منتشر کرده که حاکی از کاهش ۲.۵ درصدی درآمد نسبت به سال قبل بوده و سود خالص این شرکت در مدت زمان مشابه ۳.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین درآمد در بازار چین هم کاهش یافته اما با وجود همه مشکلات تولید و درآمد اپل، تیم کوک، مدیر عامل این شرکت بر تعهدش به سرمایه‌گذاری بلند مدت تاکید کرد.

احتمال می‌رود با توجه به قابلیت‌های جدید و مشکلات تولید، عرضه سری آیفون ۱۵ در ابتدا کمتر و تقاضای آن بیشتر شود که احتمالا این موضوع بر افزایش قیمت گوشی جدید اپل بی‌تاثیر نخواهد بود.

اخبار مرتبط: