فروش گوشی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ در آمریکا با افت ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل همراه شده، در‌حالی‌که اپل تنها ۶ درصد افت فروش داشته و بیشترین سهم را از بازار به خود اختصاص داده است.

به گزارش Counterpoint فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ بازار آمریکا با افت چشمگیر ۲۴ درصدی نسبت به ۲۰۲۲ همراه شده است که با توجه به اینکه سومین فصل پیاپی با کاهش فروش بود، اصلا تعجبی ندارد.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موتورولا و TCL بیشترین کاهش فروش را نسبت به پارسال در بازار آمریکا تجربه کردند. در این میان TCL با ۶۹ درصد بیشترین کاهش و سامسونگ و موتورولا به ترتیب ۳۷ و ۱۷ درصد کاهش فروش داشتند، در حالی که اپل تنها ۶ درصد کاهش داشت. همچنین گوگل تنها شرکتی بود که موفق به رشد ۴۸ درصدی فروش خود شد، اگرچه از نظر تعداد، فروش زیادی نداشت، اما میزان سهم این شرکت از یک به ۳ درصد در بازار آمریکا رسید.

اما در نهایت، اپل با ۵۵ درصد، بالاترین سهم را در بازار آمریکا به خود اختصاص داد، سامسونگ با ۲۳ درصد در جایگاه دوم بود و موتورولا با ۹ درصد جایگاه سوم سه‌ماهه ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد. نکته جالب در خصوص افت فروش گوشی‌، کاهش ۶ درصدی رقم فروش موبایل‌های اپل و افت ۳۸ درصدی گوشی‌های اندرویدی است.

نمودار فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده

البته برخلاف وضعیت کلی بازار، گوشی‌های هوشمند تاشو عملکرد خارق العاده‌ای را از خود به‌جا گذاشته‌اند و دیگر سامسونگ در این بازار تنها نیست. موتورولا ریزر ۴۰ اولترا و گوگل پیکسل فولد در این برهه معرفی شدند و افزایش فروش آنها نسبت به سه ماهه قبلی نشان‌دهنده همین مسئله است. گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ هم هفته قبل معرفی شدند و ۲۰ مرداد روانه بازار خواهند شد تا تاثیر آنها در سه ماه بعد در نمودارهای فروش مشخص شود.

به گزارش تحلیل‌گران علت افت فروش گوشی هوشمند، آشفتگی و تورم اقتصادی در آمریکا بوده که باعث تعلل خریداران شده است و با وجود اینکه معمولا در سه‌ماه سوم فروش گوشی‌ها افزایش می‌یابد، احتمالا امسال فروش گوشی‌های هوشمند با رشد زیادی همراه نشود.

اخبار مرتبط: